Saturday 5 May 2012

ESP - Susu banyak, badan sihat, baby pun sihat, parut kulit hilang,jerawat tiada

Tadaa..kali nie nak kongsi tips dan rahsia susu yang meriah di entri sebelum nie. Sila -KLIK-. 
Saya sebagai mami baru sangat menyokong penyusuan susu ibu. Sepanjang tempoh kehamilan saya,setiap hari jika ada masa terluang mesti nak google pasal penyusuan. Tak sempat baca kat opis, saya print baca kat rumah plak so that kat rumah tak payah nak dok depan laptop dah. Ilmu tu penting sebab banyak yang saya tak tahu pasal penyusuan dulu. Tapi sekarang Alhamdulillah kalau orang tanya bolehlah nak jawab iyerr...meh..meh nak tanya apa? Silakan.
Syukur juga sepanjang penyusuan berjalan saya tiada masalah pun  samada susu drop masa period,masalah bila pam dapat sikit je or masalah lain yang banyak berlaku pada ibu di luar sana. Rahsia nya juga saya jaga pemakanan. Saya ambil gizi seimbang, dulu x suka sayur sekarang saya belajar makan sayur. Saya makan bijiran seperti oat sebab oat boleh banyak kan susu plus bleh kurangkan paras kolesterol dalam darah kan.  Nak dapatkan berat badan seperti sebelum preggy pun yer jugak. Saya penggemar snek tapi saya belajar jugak kurangkan makan tu tapi bukan lah ucapkan selamat tingggal terus.. just kurang kan je. Lepas  tu silalah minum air banyak. Bagus minum air banyak ni..buang toksin dalam badan.

Cerita di sebalik Shaklee...
 Mulanya saya masuk contest majalah Pa&Ma dapat lah saguhati supplemen Shaklee. Masa tu saya masih preggy 6bulan. Saya nak hadiah lain, hadiah supplemen plak yang saya dapat. Terus simpan dalam almari langsung tak baca kertas kat dalam pack tu. Sombong masa tu..

Masa Iman umur 4bulan 1/2 saya diperkenalkan dengan supplemen Shaklee. Tu pun saya terbaca blog orang. Saya google lagi lantas teringat pack yang saya simpan dalam almari tu rupanya Set Breastfeeding  (Sila KLIK). Saya baca kelebihan set tu lantas saya teruja nak cuba lah keberkesanan supplemen tu. Ya Allah ya Tuhan ku.. memang lah very the meriah susu padahal baru consume supplemen just 3hari. Dah la pulak saya memang buat stok susu. Sangat efektif. Saya juga buat power pumping dan menjaga sesi mengepam setiap 3jam.


Then, saya google lagi pasal Shaklee terbaca untuk kesan optimum  minum Energizing Soy Protein (ESP) (Sila KLIK) membantu memekatkan susu dan hasilkan susu lebih cepat dan banyak. Yes..saya setuju statement tu. Makin bertambah meriah susu dengan ESP. Bila susu pekat, Iman cepat kenyang bila menyusu ,jadi mana yang tinggal tu saya pam buat stok. Tips berguna juga ya elok terus pam susu lepas baby menyusu. Kesan dari pengambilan ESP perubahan ketara ialah parut-parut pudar dan hilang. Kismis-kismis hitam kat badan dan kaki pun hilang. Mana parut yang belum hilang tu sekurangnya dah pudar.Tumit kaki pun tak kasar dah macam sabut kelapa. Paling best jugak jerawat halus n besar dah tak singgah kat muka lagi-lagi bila period. Dia malu dah. Memandangkan baru lepas bersalin, ESP nih rupanya boleh buat kita slim balik. Dulu masa preggy naik banyak  sampai 20kg tapi skang dah kembali asal. Bertuah nya badan. Rupanya bleh buat slimming (Sila Klik) jugak ESP ni.

So, asalnya makan Shaklee untuk penyusuan tapi rupanya banyak kebaikan lain. Mama sihat, baby pun dapat khasiat.  Bagi yang nak cuba sila lah, bukan hanya untuk BF mom saje.. sape-sape pun boleh cuba. Let's try n enjoy the result!!!

Sini ada testimoni..jemput baca..


Ingin dapatkan produk ni?
Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
FB page: Mama Batrisyia e-Shoppe
Wechat ID: Azi_Batrisyia

Tunggu apa lagi dah alang-alang memang menyusu kan anak apa salahnya kita bagi yang terbaik untuk anak tambahan pulak ibu-ibu boleh kelihatan cantik dan berseri. Sambil menyelam minum air. 

Tips lain untuk tingkatkan hasil penyusuan. Sila -KLIK-







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...