Friday 4 May 2012

Rezeki dinihari jam 3pagi

Assalamualaikum semua.. tengah pikir-pikir nak update entri apa hari ni. Terfikir nak berkongsi dengan pembaca dan pelanggan mama Batrisyia tentang rezeki dinihari jam 3 pagi pada 3 May 2012.

Syukur Alhamdulillah hari nie dah genap 6bulan 2minggu 5hari saya menyusukan Iman secara ekslusif tanpa FM. Tolak 3 hari di awal kehamilan Iman terpaksa di beri FM sebab Cik B takde susu langsung. Nak tak nak terpaksa jugak sain surat kebenaran bagi FM kat Iman. After 3days bertungkus lumus stimulate Cik B akhirnya no more FM for Iman.

Tetapi keadaan sekarang dah berubah, dengan bangga nya saya cukup kagum dengan diri saya sebab dapat bertahan menyusukan Iman sampai sekarang.This is my first baby cukup kagum success BF. Insyallah akan diteruskan ke peringkat tertinggi.


Jam 1 pagi Cik B terasa penuh sangat. Masih bertahan akibat mengantuk tertidur plak. Jam 2 pagi terjaga si kecik Iman nak menyusu. Lega juga rasa hati Iman membantu mengurangkan Cik B yang bengkak tu. Alhamdulillah lega sikit. Bila Iman dah kenyang saya pun tumpang tidur sekali lah. Mengantuk nye alahai xleh nak kata lah. Esok nye kene kerja pulak. Jam 3 pagi saya terjaga sakit plak Cik B nih.. nak mengiring kanan dan kiri semuanya tak selesa. Sedar baju dah basah. Sah-sah saya terpaksa jugak bangun untuk lakukan sesi mengepam tu. Gagah kan diri jugak nak bangun.

Wahh.. cukup terperanjat hasil nye 15oz hanya 1 sesi selama 30minit. Inilah rezeki buat Iman. So Superb lah production Cik B pagi tu. Tak sia-sia bangun. Terus segar mata saya rasa happy giler. Yahh..antara rahsia nya hati kena happy selalu baru Cik B pun happy gak nak hasilkan susu banyak. Kalau stress Cik B pun terkenan jugak.Susu pun tak nak keluar. That's the point sume kene tau plus berdoalah selalu agar Allah murahkan rezeki anak. Tiap kali mula mengepam saya mesti tak lupa berdoa. Itu pun tips juga ya.

Tak perlu cakap banyak.. Let's the picture talk.. walaupun picture tak boleh bercakap.. Taaadaaa...




Sebenarnya ini bukan kali pertama dapat hasil yang super amazing nih tapi pagi tu terasa nak ambil gambar dan share story kat sume. Hope leh jadik inspirasi pada ibu-ibu yang BF dan buat yang hampir-hampir berputus asa production susu makin tak lancar tambah lagi anak makin kuat menyusu tapi stok makin hari makin kurang moga ini jadi PEMBAKAR SEMANGAT dan INSPIRASI. Teruskan perjuangan demi anak tersayang!!!

Selain dari hati yang happy dan berdoa apa lagi yang saya amalkan untuk dapat hasil sebegini?
Saya sambung lagi entri yang lain...hihihi

Sila sambung baca. Jom -KLIK-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...