Wednesday 9 May 2012

Kulit bebas cela dengan vitamin E

Sambungan pada entri yang sebelum nih, apa vitamin yang boleh buat kulit bebas jerawat,cantik dan berseri, jerawat pun takut nak singgah kat muka. Meh nak citer sikit vitamin Shaklee untuk kecantikan kulit. Entri kali nih kita baca dalam keadaan relax ja ok..takde macam baca buku sains ok.

Vitamin E

          Nak tanya lah korang kalau beli produk kecantikan ada tak korang perasan kandungan nye terkandung Vitamin E ? Klu tak perasan pasni klu beli pencuci muka tu belek-belek lah kandungan dalam tu ape. Memandang dalam produk kecantikan dah ade vitamin E, dah sah-sah lah vitamin E tu bagus untuk mencantikkan kulit-kulit yang mana dah usang tu. Kulit pun halus,berseri dan gebussss!!


Saya sendiri makan vitamin E untuk kesihatan juga, tapi yang penting nak cantikkan kulit juga,melambatkan kedutan dan apa-apa yang kurang tu bagi tambah la skit. Maklumlah dah masuk 3series nih macam-macam nak kene maintain iyee..Baru hubby tengok sama ja macam zaman sebelum kawen.. Phewittt..  dah clear tak apa kelebihan pada vitamin E nih? Tak clear lagi..teruskan baca.

Vitamin E membantu meningkatkan kelembapan kulit, menjadikan kulit lebih anjal.. bile pegang rasa woww..anjal gitu...elastic lagiii.. Untuk kulit yang sensitif  or tersangat sensitif sangatlah bagus vitamin E. Sensitif nih maksudnya mudah berparut bile kene gigit nyamuk dan tak tahan dek sinaran sang suria.
Oh ye.. kalau kurang makan vitamin E, kulit memang akan cepat BERKEDUT.. sebab tu ada sesetengah orang umur masih muda tapi kulit dah di makan usia. ooohh no..no..no..

Vitamin E juga mampu memudarkan dan menghilangkan parut-parut di muka dan seluruh badan. So, klu muka banyak parut jerawat Insyallah vitamin E bole bantu solve masalah cela di muka..

Ini pesanan saya ye..tak perlu nak amik vitamin E dalam sehari banyak-banyak nak dapatkan effect cepat. kesabaran tu perlu ye.. Vitamin E Shaklee mengandungi 400IU vitamin E dari sumber semulajadi. So tak perlu khuatir dari sumber mana. Plus ia juga mengandungi  10mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E tadi. So.. korang jangan jadi orang tamak, makan vitamin E secara sederhana je dah memadai. Sebiji sehari ok pe.

Selain untuk kecantikan vitamin E juga merupakan anti oksidan yang boleh larut dalam  lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung,otak dan prostat disamping meningkatkan fungsi paru-paru dan sistem imun tubuh.

So, sambil nak cantikkan kulit, kesihatan pun terjaga bukan? Apa lagi..klu korang rasa kulit tu banyak jerawat, tak cantik, berparut  cuba petua cara moden nih pulak. Makan VITAMINS !!!

Korang tengok tak gambar kat atas..kenapa ada vitamin C dan B compex? Sebab ketiga-tiga vitamin ini fungsi nya sama, so saling bantu membantu sekiranya diamalkan bersama. Bantu membantu dari segi apa? Dari aspek melambatkan penuaan, dan paling penting merawat masalah JERAWAT.  Jadi tak salah rasanya untuk korang mempercantikkan diri, paling penting sikap anda sendiri, mahu cantik berusahalah ye.

Sila -KLIK- vitamin B dan C

Bagi yang nak dapatkan vitamin ini bolehlah menghubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / 017-6706342/ Add Fb Azimah SuĂșt.

u/p: Produk bukan untuk tujuan merawat,menyembuhkan dan menganalisa penyakit.




 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...