Thursday 3 May 2012

Bye bye rambut rapuh dan gugur

"Saya mempunyai masalah rambut yang mudah kusam dan selalu keguguran rambut dengan banyak" Adakah anda punyai masalah begitu?

Di entri sebelum ini pasti nya anda semua dah baca kan mengapa rambut wanita selepas bersalin banyak yang gugur. Jika masih ingat antaranya perubahan hormon. Nah di entri ini pula saya akan bagi tips apa yang perlu anda lakukan untuk mengurangkan hati yang kusut akibat rambut gugur yang banyak tu.

Sebenarnya kekurangan nutrisi seperti zink dan protein akan menyebabkan rambut anda cepat patah dan gugur. Ini adalah pendapat ramai pakar rambut ye. Sebenarnya rambut gugur tidak boleh dihentikan tetapi boleh dikurangkan kalau anda berusaha. Kalau dibiarkan silap hari bulan kepala botak dan rambut pun menipis. Hilang sudah seri rambut. Kalau pakai tudung boleh la cover lagi kepala tu.


Selain jalan penyelesaian nya ialah potong rambut lebih pendek , kita juga boleh rawat dari bahagian dalaman. Dengan cara pengambilan vitamin. Mari lihat apa yang ditawarkan dalam set penjagaan rambut Shaklee yang  berkesan mengatasi rambut gugur ini.

1. Zinc
2. Energizing Soy Protein
3. Vitalea
4. Revitalizing shampoo

Revitalizing shampoo mengandungi kandungan bahan kimia yang rendah dan bersifat organik. Ia bertindak lembut ke atas kulit kepala dan melindungi kulit kepala dari kelemumur. Ia juga tanpa penghidratan berlebihan dan kekeringan.

Anda di nasihatkan mengambil 2 supplemen penting dan wajib iaitu Zinc dan ESP sekiranya anda ingin mencuba dahulu. Sekiranya tiada masalah boleh mengambil 1 set lengkap penjagaan rambut ini untuk kesan yang SUPERB!

Tips lain  - kalau rambut basah keringkan dengan cara jangan lap terlalu kuat
                - guna sikat lebih lembut dan sikat dengan cermat
                - pengambilan makanan berkhasiat
                - Kurangkan penggunaan alat pengering rambut

Tunggu apa lagi, lepas nie tak perlu kerap sapu lantai sebab rambut bersepah, tak perlu setiap masa mengutip rambut di celah-celah dinding dan bilik air. Sekarang ada penyelesaiannya.



Untuk dapatkan set JAGAAN RAMBUT ini  boleh hubungi saya untuk harga istimewa hanya untuk pelanggan Mama Batrisyia. Boleh hubungi saya di mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel :017-6706342 / Add Fb Azimah SuĂșt untuk chat secara langsung dengan saya dan LIKE page Mama Batrisyia e-shoppe untuk lebih info produk.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...