Wednesday, 26 July 2017

6 Kelebihan Berbengkung Dan Bertungku Selepas Bersalin

Wanita yang sudah melahirkan anak pasti akan mengalami perubahan bentuk tubuh seperti otot, tulang dan urat, ia akan bertukar keadaan dan menjadi kembang dan bengkak disebabkan pengaruh hormon hamil.

Jadi untuk mengatasi masalah ini, wanita haruslah memakai bengkung dan bertungku. Tapi apa kelebihan berbengkung dan bertungku ni?

Friday, 2 June 2017

6 Jam Lepas Operate Bersalin, Puan Rosnah Tak Teragak-agak Terus Pakai Bengkung Moden


SATU-SATUNYA BENGKUNG MODEN KAT MALAYSIA NI YANG BOLEH DIPAKAI SEAWAL 6 JAM LEPAS OPERATE BERSALIN.
**********************************************************
Mudah nya kempiskan perut lepas bersalin pembedahan. Hanya perlu lekatkan shj di perut seawal 6jam lepas bedah.

Dulu ramai orang ckp bersalin bedah tak boleh pakai bengkung. Tapi sejak ade #bengkungModen, tak peduli dah kata-kata org tu, sebab bengkung moden ni mmg sepesel untuk ibu2 bersalin bedah dan normal.

Thursday, 6 April 2017

KHAS BUAT IBUBAPA GARANG.TIPS MARAH ANAK AGAR TAK EMOSI LEBIH

"Wahai ibubapa, jika hari ini anak nampak agama itu kecil, itu adalah tanggungjawab ibubapa untuk bagi dia nampak besar, maknanya besar sungguh tanggungjawab ibubapa dalam menentukan anak dia Syurga atau tidak"
(Ustaz Don Daniyal)

Tuesday, 21 March 2017

Set Minda Anak Dari Shaklee Bantu Anak Belajar Lebih Mudah

Berkesempatan nak menulis di blog tentang pemakanan anak-anak kita.

Sebelum itu ingin kak mah bertanya berapa ramai ibu dan ayah menjaga pemakanan anak-anak. Pasti ramai mengaku anda lah tergolong dalam kumpulan ibu dan ayah itu.
Sebolehnya kite memang menjaga pemakanan anak-anak, tetapi mampu kah kite pantau makanan yang diambil anak-anak ini di sekolah. Waima ibu-ibu ade bekalkan makanan dari rumah, sedikit sebanyak anak-anak ini juga akan beli jajan di kantin sekolah.

Friday, 17 March 2017

Untuk Mereka Yang Nak Kempis Perut Dan Bersalin Cser/ Bedah

Kak mah yakin ramai benar yang lepas bersalin tu nak kempiskan perut kan. Lepas beranak pinak "cutting" badan ade lari la sikit kan.
Badan naik bagai dipam-pam mudah la sangat tapi tang nak turun balik tu ermmm, usaha lebih tu kasi turun berat.


Nak-nak pulak kalau bersalin cser/bedah. ermm.. perut buncit ooi.. sebab takut nak pakai bengkung.

Thursday, 9 March 2017

6 Disiplin Perlu Ikut Kalau Nak Cepat Selim Lepas Bersalin

Kalau nak kurus dengan cepat selepas bersalin kena ikut 6 displin ini.
Ikut disiplin ni pasti dapat perut kempis bagai digilis lori.

1. Displin Berpantang
Berpantang adalah meletakkan had kepada jenis makanan yang diambil sewaktu dalam tempoh 44 hari selepas bersalin. Makanan yang mesti dielakkan adalah makanan dan masakan yang pedas termasuk yang mengandungi cili, makanan dan sayuran berangin seperti kangkung, kacang panjang dan juga minuman berais dan bergas.

Wednesday, 8 March 2017

5 Sebab Pentingnya Plasenta / Uri Pada Janin Yang Perlu IbuAyah Ambil Tahu!

Plasenta atau uri merupakan organ tubuh sementara yang dtg bersama janin, dan menhubunkan anda dengan janin di dalam rahim. Plasenta ni ada lebih 200 pembuluh darah halus yang terbentuk sejak minggu pertama kehamilan.
Peranan nya penting sesangat tau. sebab keadaan janin sagat bergantung pada plasenta nie.

Monday, 6 March 2017

Bahayakah G6PD? Kacang Parang Tak Boleh Makan?

Kekurangan enzim G6PD bukan lah satu  kecacatan atau penyakit. Ia hanya lah satu fenomena keturunan yang melibatkan kedua-dua jantina lelaki dan perempuan. Namun, ia lebih sering dialami oleh bayi lelaki.

G6PD ialah singkatan nama bagi enzim Glucose-6-Phosphate Dehydrogenase yang terdapat di dalam sel darah merah. Ia bertindak dalam melindungi sel darah merah daripada pecah apabila terdedah kepada ubat-ubatan tertentu, makanan atau jangkitan.

Wednesday, 22 February 2017

Vitamin C Shaklee Buat Skin Tone Saya Tambah Cerah & Tak Berbalam

Hakak-hakak gojes suke tak skin yg moist, kulit cerah sekata?
Kalau suke continue pembacaan hakak-hakak ye.
Nak share suplemen faveret kak mah tiap hari WAJIB makan vitamin C ni.
Lepas makan telan vitamin C ni supaya tak ler kita sakit perut sebab makan dengan perut kosong.

Monday, 23 January 2017

MAGIC STROLLER / SCOOTER [READY STOCK] Ramai Kecewa Bila Stok Habis !!

MAGIC STROLLER [READY STOCK]
CEPAT GRAB SEBELUM KECEWA !!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Si kecik ni seronok dapat scooter die ni..
Kalau dah naik tak nak turun.. kalau turun nanti si kakak akan caras scooter si kecik ni.
Stroller besar tu beli kejap je pakai. Tak nak duduk dlm tu.
Jadi ni pakai kan scooter kaki 3 kat si kecik ni. Tak larat wei nak ngejor kat mall..hakak penat dan selalu frust tak dpt nk belek brg lelama.  😄😄😄

Sunday, 22 January 2017

Mudah Bersalin Dengan Minyak Selusuh Kelapa Dara Serimama

MINYAK SELUSUH KELAPA DARA MUDAHKAN BERSALIN
HOMEMADE BIDAN MINANGKABAU.
******************************************************************..
MNYAK SELUSUH KELAPADARA SERIMAMA PLG TERRBAIK UTK IBU HAMIL....
Elok amal ketika kandungan 5 bulan hingga melahirkan.

Minyak Selusuh Kelapa Dara banyak kelebihannya tau; sila teruskan bacaan anda.

Pecahkan Lemak Degil Jadi Mudah Kalau Ikut Tips Ni

Ish... macam mane la kan nak pecahkan lemak-lemak dengan mudah ni?
Spare tyre banyak nau kat perut, keliling pinggang, peha, lengan lagi.. Rasa macam nak disedut je lelemaks degil tu.

Nak tau tak itu lemak degil tau.. dah namanya degil memang la susah nak pecah.
Ia akan jadik mudah kalau uolls ikut 3 syarat ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...