Saturday 24 November 2012

Ingin Botox? Tunggu Dulu!

"You, apa rahsianya mukanya kelihatan lebih muda ni?'
"Iya, I kan minggu lepas baru je suntik botox. Ni, lihat, kedut-kedut dah hilang, kan?"
Anda pernah tertarik hendak memakai botox? Anda akan berubah fikiran setelah membaca artikel ini.

KEDUT DAN KERUTAN DI WAJAH HILANG SELEPAS SUNTIKAN BOTOX
 
Botox sebenarnya racun Botolium type A tapi dalam dos tertentu yang digunakan untuk merehatkan otot-otot yang menyebabkan timbulnya kedutan di beberapa bahagian tubuh. Ia adalah sejenis racun tetapi setelah racunnya di kurangkan ia dikenali sebagai Botox.
Suntikan Botox pada manusia,  akan menghalang otot menerima signal-signal yang membuatnya berkontraksi. Ketika otot tidak berkontraksi, kulit akan kencang dan kelihatan lebih halus dan tak berkedut.
Fungsi itulah yang membuatkan  botox dianggap sebagai solusi untuk mengembalikan keremajaan kulit secara cepat dan segera. Padahal, botox pada awalnya digunakan  untuk alasan kesihatan. Alan Scott memanfaatkan botox untuk merawat strabismus (mata juling) dan blepharospasm (mata berkedip tak terkendali), sehingga botox kemudian mendapatkan hak legalnya pada  tahun 1988 dan persetujuan Food and Drug Administration (FDA - badan yang menguruskan regulasi makanan, ubat, dan suplemen di Amerika Serikat) pada 1989.
Masyhur nya Botox menjadikan botox sebagai pilihan untuk urusan mempercantikkan diri, terutama bila berurusan dengan kedutan dan kerut di wajah. Tetapi ada beberapa alasan mengapa suntik botox bukanlah pilihan yang bagus dan baik.

Botox tidak akan berfungsi untuk kedut dan kerut dek  sinaran matahari. Juga, kedutan berdekatan mulut juga sebaiknya tidak diberi suntikan botox kerana akan mengganggu proses berbicara dan makan. Jenis dan ketebalan kulit serta tingkat kedutan juga menentukan efektif atau tidak  botox pada badan seseorang individu. Botox selamat bila dilakukan oleh doktor yang berpengalaman, tetapi bukan bererti botox tidak memiliki efek sampingan, seperti:
  • Rasa sakit dan memar di bahagian yang disuntik.
  • Kulit jadi merah.
  • Sakit kepala
  • Mengalami gejala seperti terkena flu.
  • Mual
  • Wajah lemah atau kelihatan layu.
ADA JUGA SUNTIKAN BOTOX DAN PROSEDUR PLASTIK SURGERI DI WAJAH
MENJADIKAN MUKA HODOH

Racunnya (ingat, kalau botox berasal dari racun) tersebar ke luar daerah yang diinginkan, sehingga menunjukkan gejala seperti orang yang keracunan makanan, seperti  otot melemah, serta susah berbicara, menelan makanan, dan bernafas. Efek sampingan yang terakhir itulah yang membuat pemerintah Canada mengeluarkan peringatan penggunaan botox pada Januari 2009.
Suntik botox yang dilakukan mengikut prosedur yang betul pun tidak semestinya berhasil. Terdapat beberapa keluhan dari pengguna Botox seperti ekspresi muka dan mimik yang tidak sesuai dengan yang diharapkan, kelopak mata yang "jatuh", senyum yang tidak simetri, dan otot mata kehilangan kemampuan untuk menutup kelopaknya.
Namun , bila berhasil, akan ada efek perlahan-lahan kerana efek Botox hanya akan bertahan beberapa bulan  atau tahun sahaja. Untuk dapatkan hasil yang sangat baik, suntikan Botox perlu diulangi beberapa kali.
Remajakan Kulit Anda secara Alami!

Ya, Anda boleh membuat kulit Anda selalu kelihatan muda. Tetapi, jangan harapkan hasil segera, seperti yang Botox boleh berikan. Yang paling utama adalah kulit yang sihat dan muda tanpa efek sampingan, seperti yang Shaklee Collagen Powder, VIVIX juga SET VITAMIN KECANTIKAN yang  mampu berikan kepada Anda.
Shaklee Collagen Powder, melalui penelitian, terbukti mampu membantu meningkatkan produksi kolagen dalam sel kulit. Kolagen merupakan protein yang bertugas untuk mempertahankan keremajaan dan kelenturan kulit sehingga tidak mudah berkedut. Kolagen juga mengekalkan kelembapan kulit. Juga buat kulit lebih anjal, bila dicubit kulit melantun kerana kulit jadi elastik.  

Info Shaklee Collagen Powder . Sila KLIK

Kualiti kulit jadi buruk kerana radikal bebas sehingga tak hairanlah bila kulit akan mengalami penuaan diri. Untuk mengatasinya, kulit perlukan aktiviti  antioksidan seperti Vitamin C dan Vitamin E untuk mengatasi radikal-radikal bebas tersebut sehingga kualiti kesihatan kulit akan tetap terjaga. Vitamin bantu beri wajah kelihatan awet muda juga Vitamin C membentuk kolagen.

Info Set Vitamin Kecantikan. Sila KLIK
 
Testimoni SET VITAMIN KECANTIKAN. Cantik semulajadi tanpa mekap.
MAMA BATRISYIA
MENGAMALKAN SET VITAMIN KECANTIKAN B, C DAN E. WAJAH BERSERI TANPA OLESAN MEKAP

 
Siapa sangka wajah secomel in sudah punya 4 orang anak tapi nampak sangat awet muda macam anak dara hanya ambil vitamin je. Tak perlu suntik sana sini pun dah dapat kesan kulit putih mulus begini.
  • Vitamin E punya fungsi menjadikan kulit awet muda selain antioksidan yang sangat hebat untuk hindarkan kulit dari serangan radikal bebas. Melambatkan penuaan  dan kurangkan kedut.
  • Vitamin C punya fungsi menghasilkan kolagen pada kulit. Membantuk kolagen juga merangsang kolagen
  • Vitamin B membnatu proses sintesis sel dan tisu baru.
VIVIX pula merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun  oleh Shaklee. Setiap hari setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Ramuan VIVIX akan melindungi dan memperbaiki selullar DNA.

Info VIVIX. Sila KLIK

Perubahan akan kelihatan bila Anda konsisten mengamalkan supplemen ini. Jika anda gemarkan tablet, ambillah SET VITAMIN KECANTIKAN, kesan nya sangatlah meletoppp juga !!!
Penuaan fizik bukanlah akhir dari segalanya, asalkan kesihatan Anda tetap terjaga dan Anda masih boleh menikmati hidup. Anda setuju? Pasti!


Jika anda berminat nak dapatkan SET HEBAT ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!!!
 
 
 
Diclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...