Sunday 25 November 2012

Hilang 20kg Dalam Masa 2 Bulan, Penyusuan Meriah, Kulit Cantik. Apa Rahsianya?

Masalah menurunkan berat badan ketika pasca melahirkan merupakan masalah yang paling banyak di keluhkan oleh wanita, khususnya yang melahirkan secara caesar. Seperti kita ketahui sewaktu pasca melahirkan banyak wanita yang sukar untuk mendapatkan berat ideal seperti sebelum mereka melahirkan, masalah ini cukup memberi tekanan pada wanita yang baru selesai melahirkan.
 
Sebelum itu saya ingin kongsikan testimoni ini. Langsing selepas melahirkan juga berjaya turunkan berat badan 20kg dalam masa 2 bulan sahaja dengan mengamalkan vitamin ALFALFA, LECITHIN dan ESP.
 
MAMA BATRISYIA
TESTIMONI SET SLIMMING IBU MENYUSU ALFALFA +ESP+ LECITHIN
 
Bagaimana SET VITAMIN SLIMMING khas buat Ibu menyusu ini bertindak?

Puan Noor Akila beruntung dapat kembali dengan berat badan seperti sebelum hamil. Bukan semua para Ibu senang nak dapatkan semula berat badan asal selepas melahirkan. Pengambilan Vitamin ini membuatkan kulit bertambah cantik dan berseri juga dengan adanya ESP dan LECITHIN.
ESP (Soy Protein Isolate Powder) – Membuatkan kulit bertambah remaja, merangsang pembentukan semula kulit dan oto,mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, cepatkan sembuh luka dan kurangkan parut. Susu badan juga meriah kerana protein bantu sebagai “MILK BOOSTER”. ESP juga bantu turunkan berat badan.
Lecithin – Menghalang enapan lemak di hati juga hati berlemak, mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan langsing yang seimbang. Ia juga bantu mencantikkan otot dan kulit, membentuk membrane sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik dan melambatkan penuaan.
Alfalfa -  Menyingkirkan lemak dan kolesterol/ bantu turunkan berat badan (detoks). Juga salah satu herba yang hebat dalam membantu penyusuan. “MILK BOOSTER”

Menurunkan berat badan untuk wanita pasca melahirkan sebenarnya tidak terlalu sukar asal Ibu berniat untuk kembali mendapatkan tubuh ideal Ibu. Di sini ada sedikit tips terbaik  bagi  para Ibu  yang ingin diet selepas melahirkan.
1. Menyusui

Beberapa penelitian membuktikan bahawa aktiviti menyusui bayi boleh membantu ibu untuk menurunkan berat badannya secara bertahap, setidaknya selama 6 bulan setelah kelahiran. Dalam proses ini sejumlah hormon akan dilepaskan ke dalam tubuh, hormon-hormon inilah yg akan membantu rahim untuk mengembalikan tubuh ke bentuk asal semula seperti sebelum hamil. Untuk pengetahuan ketika menyusui  pembakaran kalori sebesar 200 hingga 500 kalori perhari berlaku. Jumlah kalori yang sama jika anda berenang selama beberapa jam atau naik semula selama satu jam.
2. Senaman

Konsultasikan dengan doktor, senaman apa yang boleh dilakukan dan bila boleh mulai dilakukan. Ini penting terutama bagi ibu yang melahirkan melalui kaedah Caesar dan yang ingin turun berat secara alami.

3. Perbanyakkan Serat
Ibu memang tak seharusnya membataskan makanan pada masa menyusui, apalagi diet ketat yang membataskan  makanan tertentu, tetapi bukan bererti Ibu boleh memakan semua makanan bukan? Kurangi makanan yang mengandungi lemak trans, juga jajan (makanan ringan) yang kaya kalori, misalnya kerepek, cookies, minuman bergas, donat dan  sebagainya. Ibu dan si bayi memerlukan suapan nutrisi yang baik, maka perbaiki pola makan Ibu.. Perbanyakkan makan buah segar, sayur hijau, juga protein dan lemak sihat yang boleh Ibu dapatkan dari ikan atau daging tanpa lemak.

4. Mengubah Kebiasaan Makan
Lebih baik makan 3 kali sehari dengan menu lengkap daripada makan satu kali tapi di tambah makanan ringan yang manis dan kurang menyihatkan misalnya coklat dan snek. Untuk ibu yg masih menyusui jangan lupa memperhatikan kecukupan gizi dalam makanan yg diambil. Jangan lupa banyak minum air kosong.

5. Tidur Cukup
Mungkin Ibu tidak dapat tidur penuh selama 8 jam satu malam kerana harus menjaga bayi Ibu. Tapi, kurang tidur boleh menghalangi usaha Ibu menurunkan berat badan.  Ketika penat, tubuh akan melepaskan cortisol serta hormon-hormon stress  lainnya yang boleh memicu penambahan berat badan.Selain itu, saat kepenatan, Ibu cenderung mengambil makanan yang kurang sihat. Ibu bahkan cenderung memilih makanan yang boleh diolah dan diperoleh dengan mudah. Juga  akan semakin malas melakukan aktiviti  fizik.

Mungkin Ibu sudah sering disarankan untuk ikut tidur saat bayi Ibu tidur, dan ini adalah benar. Tidur ayamlah sesering mungkin sepanjang hari dan tidurlah lebih awal, paling tidak sampai bayi Ibu mulai tidur semula/
Semoga tips diatas mampu membantu para Ibu yang ingin menurunkan berat badan selepas melahirkan khususnya yang melahirkan secara caesar.


Inginkan TESTIMONI lagi? Sila  KLIK


Jika anda berminat nak dapatkan SET VITAMIN LANGSING hebat ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!
 
 





 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...