Saturday 8 September 2012

3 Bulan, Kulit Lebih Cerah, Kesan Parut Pudar, Kulit Tak Berminyak, Jerawat Beransur Hilang

Dunia kecantikan memang sinonim dengan kaum wanita, tetapi kini kaum lelaki juga berebut-rebut ingin mencantikkan wajah dan tubuh badan. Mencantikkan diri memang amalan yang sihat dan baik. Wajah adalah pandangan pertama orang pada kita, kulit yang bersih dan tanpa cela bisa membuat orang yang melihat berasa kagum dan semestinya terdetik di dalam hati mereka, Bersihnya kulit dia, produk apa lah agak nya dia pakai. Kalau tak kenal memang segan lah nak tanya kan.

Ternyata bagi yang memang sudah memiliki kulit asli cantik tanpa cela bak putih telur rebus, memang satu kelebihan di mana mereka hanya perlu jaga dan rutin harian atau amalan produk tidaklah sekeras orang yang memiliki kulit wajah bermasalah kan. Ramai yang tak tahu peluh merosakkan kulit. Jika kita melakukan aktiviti fizikal dengan menggunakan solekan walaupun aktiviti fizikal dengan menempek bedak asas ternyata bukan sesuatu yang sihat. Ia hanya akan membawa kepada kerosakan kulit. Mengapa?  Ini kerana bakteria yang digabungkan dengan kulit mati hanya akan menyumbat pori-pori kulit wajah dan mengakibatkan pelbagai masalah seperti jerawat!! Oleh itu bersihkan muka sebelum melakukan aktiviti fizikal jauh lebih baik.

Testimoni kali ini  pastinya berkisar juga tentang kulit dan kecantikan.

Syu ialah rakan sekerja saya sendiri, syu memang menghadapi masalah kulit yang berminyak,berjerawat serta yang tak best nya meninggalkan kesan parut yang agak teruk juga terutama di bahagian dahi. Saya juga lihat kulit wajah nya gelap tetapi bahagian tangan dan leher tak lah pulak gelap. Pastinya kulit Syu bermasalah.

Masalah lain yang timbul juga sering bertukar-tukar pencuci muka. Bila yang ni tak ngam, cuba pulak yang lain. Hasilnya sama je. Kalau yang ngam pun hanyalah sementara (teringat ada satu masa tu kulit nya memang cerah- produk apa biarlah rahsia.hihihi...)

Akhirnya setelah saya perhatikan tak jugak berubah, saya sarankan cubalah vitamin pulak. Ini kerana vitamin membaiki dari dalam.Membaiki hormon mana yang kurang, membaik pulih epidermis kulit yang rosak. Kalau kita fokus luaran sahaja, tanpa sedar dalaman kita bermasalah, adalah satu yang sia-sia. Apabila dalaman telah dibaiki, penyerapan vitamin menjadi  lebih baik. Penggunaan produk cuci muka juga ada vitamin, jadi penyerapan pada kulit muka lebih berkesan.

Akhirnya syu setuju nak ambil vitamin. Saya cadangkan SET D yang mengandungi 3 vitamin penting untuk kulit iaitu Vitamin C, Vitamin B dan Vitamin E. Sedikit info tentang vitamin ini.

  • Vitamin B – Membantu proses sintesis sel dan tisu baru. B-complex jenis yang larut air jadi perlu diganti setiap hari. B untuk kecantikan kerana ia memelihara kulit dari dalam. “True beauty radiates from within”. Digelar juga vitamin “morale” kerana stress boleh menganggu kulit dan amat perlu anda menghadapi stress. Pilih lah vitamin  B yang mengandungi kesemua 8 vitamin yang semulajadi dan bukan sintetik.
  • Vitamin C – Membentuk kolagen, meransang kolagen. Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. Istimewa vitamin C Shaklee, ia bersamaan 7biji ½ buah limau. Tak sama vitamin C lain.
  • Vitamin E – Memperbaiki parut, bengkak dan ulser kulit. Boleh terus disapukan vitamin E terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut. Ia juga anti-penuaan. 1 kapsul  vitamin E membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, akne dan bintik penuaan. Memang best vitamin E ni memulihkan tekstur kulit seperti kesan “stretch mark dan ton warna kulit yang tidak sekata.
Fungsi 3 vitamin ini saya terangkan dalam konteks kecantikan sahaja, fungsinya pada kesihatan tubuh badan pastinya lebih banyak. Akhirnya dalam masa 3 bulan Syu mengamalkan vitamin ini maka perubahan nya kulit lebih cerah, tidak berminyak, parut juga pudar. Katanya jerawat dah susah nak hinggap (adalah Syu rindukan jerawat?), dan badannya sentiasa bertenaga, susah nak penat. Walaupun masih kelihatan kesan parut, Insyallah parut itu akan pudar memandangkan parut Syu sudah agak lama pastinya makan masa nak hilang. Mana parut baru pastinya cepat je hilang. Alhamdulillah Syu jugak jenis yang konsisten makan vitamin. Pelanggan yang bagus.
Wanita mahupun lelaki mesti peka terhadap apa yang digunakan pada muka dan tubuh. Gunakan produk kecantikan yang bebas bahan kimia juga FREE PARABEN dan dapatkan produk yang memberi pelbagai manfaat semasa penggunaan. Contohnya  makanlah vitamin. Sihat tubuh badan serta kulit. :p

Vitamin ini selamat di ambil oleh kaum lelaki juga. Tiada kekangan. Jadi yang nak cuba tapi malu, janganlah malu-malu. Hubungi saya segera.
 Ketahui SET VITAMIN KECANTIKAN. Sila KLIK.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...