Thursday 6 December 2012

Benarkah Susu Kelihatan Cair Petanda Susu Makin Kurang?

Susu ibu cair adalah petanda susu makin berkurangan? Tidak benar sama sekali. Hakikatnya susu ibu tidaklah sama dengan susu formula. Susu ibu memang kelihatan agar cair tetapi tidak bermakna ia kurang bernutrisi, malah susu ibu yang dibekukan dan dicairkan jauh lebih baik dari susu formula walaupun kandungan nutrisi nya sedikit terjejas akibat proses pembekuan. Susu Ibu sudah cukup sempurna.

Jika Ibu mengepam payudara untuk tempoh yang lama berbanding masa atau dilanjutkan dengan sesi penyusuan, susu yang diperah itu akan kelihatan lebih pekat. Susu ibu terbahagi kepada 2 bahagian yakni foremilk (susu yang cair) dan hindmilk (lebih pekat dan berlemak). Sepanjang sesi penyusuan atau mengepam berlangsung, susu akan sedikit demi sedikit berubah daripada formilk kepada hindmilk.

HINDMILK N FOREMILK
Uniknya susu ibu ialah ia berubah mengikut cuaca. Pasti ramai yang tak tahu, jika hari panas, susu terhasil akan jadi jadi lebih cair daripada biasa supaya bayi dapat banyak air. Jika cuaca sejuk pula, susu lebih pekat dan berlemak berbanding biasa menyebabkan bayi lebih kenyang.
Jika Ibu tinggalkan susu perahan di dalam bekas hanya seketika, akan terbentuk 2 lapisan iaitu lapisan lebih pekat dan berlemak juga lapisan yang cair. Kandungan susu Ibu hampir 90% adalah air. Jadi jangan hairan mengapa lapisan yang cair itu lebih banyak daripada yang pekat. Sebab itulah bayi yang disusukan secara ekslusif selama 6bulan tidak perlukan air tambahan kerana bayi usia begini hanya perlu minum susu ibu semata-mata.
Saya inginkan susu  foremilk yang kelihatan agak cair itu jadi lebih pekat sikit supaya saya dapat rehat lama sikit di waktu malam. Bila susu pekat dan berlemak bayi kurang meragam dan kurang lah terjaga di malam hari. Apa yang membantu saya sehingga kini?

Mama Batrisyia
ESP BANTU PEKAT KAN SUSU,TURUNKAN BERAT BADAN, KULIT BERSERI
Mama Batrisyia
ESP BUAT KENYANG LEBIH LAMA, BUAT SUSU LEBIH LEMAK DAN SEDAP
Rahsia saya mudah. Amalkan ESP protein dan vitamin untuk bantu penyusuan ekslusif saya sehingga kini. Ibu kurang pasti apa itu ESP Protein, juga vitamin apa yang saya amalkan? Sila KLIK
Jika anda berminat nak dapatkan SET HEBAT ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FBAzimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!!!
Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...