Saturday 15 December 2012

Anak Kurang Menyusu Di Siang Hari Tetapi Lebih Kerap di Waktu Malam

Penting bagi ibu berkerjaya!

Bayi lebih kerap menyusu pada sebelah malam tetapi pada sebelah siang kurang menyusu apabila ditinggalkan dibawah jagaan pengasuh. Ini dinamakan “reverse cycling”.

Kebiasaan bayi dalam kategori ini akan mengambil susu perahan ibunya sekadar untuk mengalas perut dan sanggup menunggu ibunya pulang ke rumah supaya dia boleh menggantikan waktu penyusuannya pada siang hari. Bagi ibu bekerja yang tidak mempunyai banyak masa untuk mengepam di pejabat, reverse cycling mungkin menjadi pilihan.

Reverse cycling tidak akan mendatangkan sebarang kemudaratan kepada bayi dari segi bekalan nutrisi dan tumbesarannya sekiranya bayi ini menyusu dengan kerap dan tanpa had apabila bersama ibunya di waktu malam. Dalam hal ini, si ibu pula perlu memastikan bahawa bayi membuang air kecil dan besar yang normal dan mempunyai peningkatan berat badan yang baik kerana ini boleh dijadikan petanda bayi ibu normal.
Saya pasti ramai ibu-ibu mungkin akan berasa agak letih kerana terpaksa melayan anaknya sepanjang malam. Walau bagaimanapun, perkara ini boleh diringankan buat ibu yang bekerja.

Pastikan stok susu yang disimpan (dibekukan atau disejukkan) dalam kuantiti sedikit supaya tidak membazir memandangkan bayi Ibu kurang menyusu di siang hari. Tanya pada pengasuh berapa oz anak minum setiap kali penyusuan. Kalau minum  5oz, maka pack la 5oz susu perahan. Elakkan pembaziran, susu ibu sangat mahal tau!!

Pastikan bayi diberi peluang menyusu dengan sepuas-puasnya ketika Ibu di sampingnya. Perhatikan tumbesaran dan pembuangan air kecil dan besar bayi.
Anggaplah bayi lebih mengemari Ibu berbanding botol. Tak perlu rasa stress sebaliknya anggap ia sesuatu yang positif. Apabila saya menyusu bayi saya, automatik perasaan saya akan jadi sangat tenang terutamanya bila susukan bayi di dalam keadaan malap dan senyap.

Adoii.. tak laratlah berjaga malam!!

Ibu tak larat nak berjaga malam, penat dan mengantuk, esoknya perlu pula bangun awal untuk pergi kerja. Kadang kala tak terjaga dari tidur, anak menangis nak susu pun tak sedar. Memang tak larat nak bangun awal pagi tapi terpaksa gigihkan diri. Saya pasti ramai ibu berkerjaya kini alami masalah macam ni bukan? Badan letih, penat dan mengantuk. Jangan risau. Mengapa tidak amalkan vitamin untuk pastikan stamina kekal bertenaga dan tenaga dapat dicas sebaik mungkin apabila bangun pagi rasa tak mengantuk dan bertenaga je. 

Tak percaya jom baca jap testimoni ni..

Mama Batrisyia
TESTIMONI ESP + PERFORMANCE DRINK


TESTIMONI SET B + ESP

Apa istimewa ambil vitamin berdasarkan testimoni  kat atas?
  • Badan bertenaga dan tidak letih. Nak bangun pagi tiada masalah lagi
  • Susu meriah banyak. Alhamdulillah maintain susu perahan banyak dapat 11oz setiap kali sesi
  • Pengambilan Alfalfa bantu melawaskan sistem penghadaman
  • Susu lebih pekat dan bayi tak meragam malam-malam nak susu.


Jika anda berminat nak dapatkan SET HEBAT ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com /Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!!!



Diclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...