Sunday 23 December 2012

Jangan Ambil Mudah Hemoglobin (hB) Rendah Semasa Hamil



Kekurangan zat besi di dalam darah boleh menjejaskan kehamilan. Oleh kerana itulah, anda dinasihatkan untuk memeriksa tahap hB agar berada dalam keadaan yang normal sebelum merancang untuk hamil. Namun, jika masalah ini berlaku, anda perlulah menambah zat besi dalam badan dengan mengambil lebih banyak makanan yang mengandungi daging merah, sayuran hijau, bijirin, serat dan kekacang.

Walaupun organ dalaman haiwan iaitu hati dikatakan dapat menambah darah, ia mengandungi terlalu banyak vitamin A yang boleh berubah menjadi toksik. Jadi, anda tidak digalakkan untuk terlalu banyak mengambilnya. Cukuplah sekadar sekali dalam seminggu. Dalam minggu-minggu terakhir sebelum tarikh jangkaan bersalin, anda akan diminta menjalani ujian darah sebagai pemeriksaan  anemia terakhir agar doktor dapat bersedia dengan apa-apa kemungkinan yang akan berlaku jika didapati masih mengalami anemia.

Saya pasti ada antara ibu hamil yang tak boleh telan vitamin hospital. Bila telan pasti muntah, mual atau pening. Namun, jangan pandang ringan soal pengambilan vitamin. Anda tetap wajib ambil vitamin untuk kesihatan diri juga bayi dalam kandungan.

Jom kita kongsi testimoni ini


Paras hemoglobin (hB) ibu ini rendah masa hamil 5bulan, Alhamdulillah lepas amalkan vitamin Shaklee, hB pun naik.Cubalah set vitamin hamil Shaklee untuk melengkapkan diet harian seorang ibu hamil. Ia dapat membantu mengelakkan keletihan, bantu paras hemoglobin dan kandungan gula dalam darah juga stabil.

Dalam set ini juga ada Ostematrix/ kalsium. Kalsium juga diperlukan agar sistem otot, sirkulasi, dan sistem saraf  Ibu berfungsi dengan baik.Saat hamil keperluan kalsium Ibu meningkat 50%. Ibu boleh mengambil produk tenusu khas buat ibu hamil  yang mengandungi semua keperluan nutrisi untuk Ibu hamil. Namun ramai ibu hamil kini yang tak suka minum susu, malah akan muntah jika minum susu. Jangan risau, kerana ibu2 boleh ambil vitamin OSTEMATRIX / Kalsium ini bagi menggantikan susu. Ia juga membantu ibu agar kurang  cramp/kejang dan sembelit sepanjang hamil Penuhi keperluan ini, jangan sampai bayi mengambilnya dari tulang Ibu sehingga Ibu mengalami masalah tulang dan gusi berdarah  di kemudian hari.

Set IBU HAMIL. Sils KLIK.

Gejala anemia/ hemoglobin rendah

  • Muka pucat
  • Hilang tenaga, lemah anggota, kerap pengsan
  • Sukar bernafas / sesak
  • Sakit kepala / pening
  • Degupan jantung yang cepat

Nota buat ibu :
Keletihan menandakan bahawa zat besi seperti ferum, iron, Fe adalah berkurangan dan tak cukup hemoglobin dalam darah. Oleh itu makanlah  vitamin zat besi dan makanlah makanan seperti daging lembu.


Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...