Wednesday 5 December 2012

Jadikan Saat Berpantang Sesuatu Yang Mudah

Berpantang bukan sahaja melibatkan kesihatan, bahkan ia sering dikaitkan dengan amalan pemakanan. Ini kerana dalam tempoh berpantang, badan kita masih lemah malah sakit ketika bersalin masih belum reda sepenuhnya. Jika kita ikut amalan tradisional masyarakat melayu, ibu-ibu lazimnya diberikan makanan yang mampu mendatangkan sumber darah di dalam badan, misalnya limpa dan hati. Ia bagi menggantikan darah yang banyak hilang semasa proses kelahiran berlangsung.

Kebanyakan ibu bersalin  mengamalkan pemakanan jamu bagi memulihkan semula tenaga dan memperbaiki bentuk badan agar kembali seperti sedia kala. Namun, sebaiknya kita elakkan mengambil jamu pada peringkat awal kerana kandungan bahan didalamnya boleh menjejaskan kesihatan bayi yang disusukan. Tetapi kini, ramai Ibu moden yang mengambil vitamin, malahan ada yang ambil kedua-dua nya sewaktu berpantang. Tak salah amalkan keduanya. Lagi bagus bukan?


Mama Batrisyia
TESTIMONI SET 3M

Mengapa kini ramai Ibu muda yang ambil vitamin? 
  • Zat besi dalam Vitalea mengelakkan anemia dan kekurangan darah selepas bersalin
  • Vitamin C bantu segarkan sel badan dan elakkan kulit kusam
  • Vitamin B5 dan B6 dlm B-complex bantu kawal stress dan elakkan meroyan.
  • Zinc complex bantu cepatkan penyembuhan luka
  • Energizing Soy Protein (ESP)  bantu memberi tenaga berpanjangan. Penting buat ibu dalam pantang kekal cergas kembali. Melancarkan penyusuan agar lebih meriah dan penghasilan susu yang lebih cepat, pekat dan sedap. Mempercepatkan  penyembuhan luka bersalin – membaiki pulih sel-sel yang rosak.
Alhamdulillah, pelanggan kami puas hati sangat dengan suplemen Shaklee yang diamalkan semasa melahirkan anak no2.

  • Badan sangat bertenaga bantuan ESP dan kesemua vitamin.
  • Rambut gugur dapat diatasi ( Amalkan ESP dan Zinc complex menjadikan akar rambut lebih kuat dan sihat, rambut juga bersinar)
  • Susu sangat meriah – 8oz kanan, 8oz kiri. (Bantu sebagai milk booster, ESP, kalsium dan Alfalfa)
  • Susu ibu jadi lebih pekat tak cair membantu baby kurang meragam inginkan susu sebaliknya lena tidur.
  • Berat badan bayi meningkat dalam masa 2bulan beratnya 6kg sedangkan masa lahir cuma 2.92kg sahaja. Bayi dapat juga khasiat dari vitamin yang Ibu amalkan yang terkandung dalam susu Ibu.
  • Semasa hamil lazimnya puting payudara bertukar agar gelap kerana hormon hamil tetapi bila ambil vitamin ni puting jadi kemerahan / pinkish giteww..
  • Luka bersalin akibat pembedahan berbeza dengan kelahiran yang pertama yang juga pembedahan. Luka kali ini meninggalkan parut yang sangat cantik tak seperti parut yang lama. Adanya vitamin seperti ESP dan Vitamin C yang membantu penyembuhan dengan cepat.
Pesanan buat ibu dalam pantang !!

Saya tidak galakkan Ibu ambil Alfalfa semasa masih dalam pantang. Jika bayi terkena kuning di awal kehamilan pengambilan Alfalfa mungkin akan mendatangkan kesan pada bayi yang terkena kuning itu. Alfalfa adalah herba. Kemungkinan besar ada bayi yang alah pada herba sebegini. Jadi seeloknya ambil Alfalfa selepas tamat tempoh berpantang di mana bayi pada ketika itu tidak lagi dalam keadaan lemah.
Juga Alfalfa tidak lah sesuai buat penghidap Thalasemia, SLE mahupun G6PD.
KENALI SET PENYUSUAN 3M. SILA KLIK
KENALI SET DALAM PANTANG. SILA KLIK

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...