Friday 28 September 2012

Langsing Tanpa Jejaskan Produksi Susu Badan

Tampil menawan dengan tubuh lansing adalah  dambaan setiap ibu,khususnya yang baru bersalin. Meskipun  menyusui bayi secara ekslusif selama 4-6 bulan dapat mengembalikan berat badan ideal ibu seperti sebelum melahirkan, banyak ibu tidak percaya hal ini. Untuk mengatur makan atau mengurangkan berat badan pun ibu sering tak sanggup sebab khuatir mengganggu produksi susu badan. Latihan atau olahraga saja bukan serta merta dapat mengembalikan berat badan seperti sebelum hamil.

Bukan diet ketat

Jika ingin langsing selepas bersalin tak bermakna ibu perlu menjalani diet yang ketat sampai mempengaruhi produksi naik dan turun susu badan. Ada yang mengatakan ibarat kenderaan bermotor yang memiliki cc mesin besar, maka diet macam mana  pun  potensi menjadi gemuk kembali tetap ada kerana mesin metabolismenya besar. Ini langsung tak betul sama sekali.

Inilah yang membuatkan banyak cara menguruskan badan selalu gagal, termasuk pada ibu menyusui. Jadi apa yang perlu dan penting diperbaharui bagi ibu menyusui yang ingin melangsingkan badan adalah mengambil  makanan dengan memperkecilkan kuantiti atau jumlah, tapi meningkatkan kualiti gizi dan proteinnya, secara lengkap dan diambil setiap tiga kali dalam sehari. Dengan cara ini kualiti dan kuantiti susu badan  pun tetap terjaga.



Ingin turunkan berat badan tanpa menjejaskan produksi susu ibu. Ada caranya. Meh lihat testimoni Set Slimming ESP+Lecithin+ Alfalfa khas buat ibu menyusu.





Apa istimewa Set Slimming Lecithin ini?

ENERGIZING SOY PROTEIN  (ESP)
Membantu penyusuan susu ibu dengan terhasilnya susu lebih pekat (bayi cepat kenyang dan kurang minta susu terutamanya di waktu malam) dan susu terhasil cepat selepas penyusuan. Susu ibu memang sudah tinggi khasiat, tapi tak salah menambah lebih khasiat dalam susu ibu. ESP juga bantu turunkan berat badan. Juga  cantikkan dan meremajakan kulit.  


LECITHIN
Membantu menyerap vitamin larut lemak  dan menghalang enapan lemak di hati,sirosis hati dan hati berlemak. Ia bertindak sebagai “pembersih” salur darah serta membantu mengemulsi lemak, kolesterol dan lemak tepu di dalam tubuh. Pengambilan  mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan langsing  yang seimbang.


ALFALFA
Membantu sebagai “milk booster” juga pengambilan nya membantu menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol. Hanya dalam Alfalfa  sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Program pelangsingan adalah segala-galanya?

Bak gayung bersambut, kini di pasaran banyak terdapat tawaran program melangsingkan tubuh setelah melahirkan. Terlalu banyak  ragamnya, misalnya tanpa ubat, tanpa suntik, tanpa diet ketat, tanpa olahraga berat, dan berhasil dalam waktu singkat. Sejauh mana kebenarannya? 

Untuk 6 bulan pertama, tidak usahlah terburu-buru menurunkan berat badan kerana pada saat ini, tugas seorang ibu adalah memberikan susu badan yang cukup kepada bayinya. Justru di sini ibu harus makan dalam kuantiti dan kualiti yang betul-betul cukup. Kalau tidak, bayi yang jadi taruhannya! Boleh saje  dia kekurangan zat gizi yang diperlukan  untuk membesar secara optimal.

Jadi, bila ibu boleh mulai melangsingkan tubuh?  Setelah 6 bulan, baru boleh mulai berdiet. Pada saat ini, bayi kan sudah mendapat makanan tambahan. Tapi tetap harus diingat, diet pun ada aturannya. Yang paling baik dan tidak akan mengganggu kesihatan ibu adalah, turunkan berat badan sebanyak ½ -1 kilo dalam seminggu. 

Pilihan lain Set Slimming Omega ibu menyusu. Sila KLIK.

Jika anda berminat nak dapatkan SET VITAMIN LANGSING  hebat   ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!

Diclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...