Thursday 28 February 2013

Tak Yakin Sungguh Dapat Puasa Penuh , Bantuan Set 3M dan Performance Drink (PD) Tak Perlu Risau Bayi Tak Cukup Susu

JIKA anda fikir puasa mengurangkan kualiti serta pengeluaran susu badan lantaran tidak makan dan minum, dari terbit fajar hingga terbenam mentari, tanggapan itu adalah meleset sama sekali. Jika nak tahu susu badan ibu akan jadi lebih rancak dengan adanya semangat, tanggapan dan minda positif untuk terus susukan bayi.
Tubuh wanita memang unik  di mana  wanita berkemampuan menghasilkan beberapa adaptasi metabolik, untuk memastikan pengeluaran susu tidak terjejas sungguhpun berpuasa. Juga tubuh wanita unik dan lebih istimewa apabila kita mampu menahan kesakitan melahirkan.

Wajar bagi ibu menyusu berbuka puasa jika risau akan keperluan bayi dan jika ia memudaratkan kesihatan si ibu itu. Oleh itu pastikan jumlah cecair mencukupi. Apa-apa pun sila nilai tahap kesihatan diri. Di kala berpuasa waktu memerah susu seharusnya sama saja seperti  hari biasa, cuma sewaktu ingin berpuasa, perahan susu  boleh dimulakan awal pagi ketika bersahur kerana kuantiti susu biasanya lebih banyak ketika itu dan selepas berbuka. Untuk lebih membantu dan mengalakkan pengeluaran susu ketika berpuasa, ada yang mengambil suplemen.

Apa kata pelanggan kami apabila mengamalkan SET 3M, ESP dan Performance Drink sewaktu berpuasa?

Hari ke-14 berpuasa, sesi kedua pumping dapat penuh 2 botol, badan pun bertenaga

Mama Batrisyia


 Dapat berpuasa penuh 1 bulan tanpa masalah, tak perlu ganti puasa.

mama batrisyia


Bersahur dengan ESP dan Performance Drink (PD), badan bertenaga dan tidak letih. Milk supply maintain.

mama batrisyia


Tiada persediaan khas yang diperlukan ibu. Namun mendapatkan bantuan vitamin dalam penyusuan tiada salahnya. Jika pengambilan vitamin mampu membantu kita kekal dengan penyusuan, apa salahnya mencuba bukan?  Erti kata lain, badan yang sihat serta bertenaga menjanjikan hasil titisan ajaib yang mencurah-curah.

Memang ramai ibu menyusu yang tidak yakin dapat menyempurnakan ibadat puasa dengan sempurna kerana risaukan bayi juga takut kalau-kalau susu “drop” akibat kurang minum air. Yang penting  si ibu perlu berfikiran positif, pasangkan niat untuk meneruskan penyusuan sepanjang berpuasa  serta memastikan mengambil makanan yang menyihatkan.

Minum banyak air waktu berbuka bagi mengelakkan dehidrasi, pada masa sama, berdoa semoga Allah mempermudahkan segala urusan.

Segelintir wanita hari ini terlalu cepat mengalah dalam penyusuan dengan alasan ‘tidak ada susu’ sedangkan ia tidak begitu. 50% daripada wanita yang sedang menyusu melaporkan masalah kekurangan susu sepanjang tempoh penyusuan dan ia adalah antara sebab utama mengapa mereka bercerai susu awal.

Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
FB page: Mama Batrisyia e-Shoppe
Wechat ID: Azi_Batrisyia


Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...