Saturday 2 February 2013

Suka SET B, Perah Pakai Tangan Je Dah Boleh Dapat 8oz

Teknik marmet atau ramai mungkin tak tahu istilah ni ialah perah susu guna tangan tanpa ada sebarang bantuan alat pam yang lain. Ini merupakan salah satu cara yang sangat praktikal sebab tak payah usung breastpump yang ringan mahupun yang berat itu  ke sana sini dan paling best  tak payah nak sabun-sabun, basuh-basuh  gadget  pam  yang kecil-kecil itu.

Namun, bukan semua ibu menyusu tahu teknik ini sebab ia perlukan ilmu, latihan, teknik dan sabar. Kalau kena dengan caranya, memang hasilnya cukup meriah.


Testimoni 1:
Alhamdulillah dengan bantuan SET B dan TEKNIK MARMET yang betul, berjaya dapat 8oz satu sesi.

Mama Batrisyia

Bagi ibu menyusu yang sudah pernah cuba SET B iaitu vitamin penyusuan yang mengandungi vitamin B-complex, Vitalea, Vitamin C dan Alfalfa (milk booster hebat) memang akan mengakui susu cepat bengkak, aliran susu yang pantas dan penghasilan susu yang cepat selepas sesi penyusuan.

Testimoni 2:
Berjaya penyusuan ekslusif dengan konsisten ambil SET B


Set penyusuan B kebiasaannya dikhaskan buat ibu menyusu yang tiada masalah penyusuan cuma sekadar untuk menampung mahupun menambah mana-mana kekurangan agar susu lebih super kebaboomm meriahnya. 

Sudah berkenalan sikit-sikit dengan SET B, jom belajar pula teknik marmet ni.

Teknik Marmet : Memerah payudara dengan tangan.

Sebelum mula melakukan aktiviti perahan, tuam payudara Ibu dengan air hangat atau suam agar otot-ototnya melunak. Jangan lupa untuk selalu mencuci tangan sebelum memerah payudara. Persiapkan peralatan yang diperlukan seperti bekas bersih untuk tempat air susu perahan dan kain bersih untuk lap. Seterusnya segeralah memerah susu dengan cara :

Mama Batrisyia
  1. Pegang payudara Ibu dengan sebelah tangan lalu lakukan urutan dari bahagian atas payudara menuju puting. Urut menyeluruh, termasuk bahagian bawah payudara.
  2. Langkah berikutnya, tekan perlahan-lahan pada area di belakang areola (kulit berwarna gelap dikeliling puting susu) dengan ibu jari dan telunjuk.
  3. Tekan kedua jari bersamaan, lalu tekan ke arah hujung puting agar mengeluarkan susu Ibu. Berhati-hatilah ketika menekannya, susu ibu boleh memancut  ke semua arah.

Cara ini adalah lebih praktikal buat ibu-ibu yang kebetulan terlupa nak usung breastpump ke pejabat atau kemana-mana sahaja. Juga tak mustahil ada yang memang langsung takde breastpump pun , 100% marmet sahaja. Walau apa juga teknik yang Ibu yang gunakan, tiada masalah asalkan penyusuan susu ibu ini berjalan lancar juga bayi kenyang dan sihat.

Bayi and REVERSE CYCLING? Istilah apa ni. KLIK

Jika anda berminat nak dapatkan SET VITAMIN MENYUSU yang hebat ini sudi-sudikan hubungimamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!


Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...