Friday 8 February 2013

Tuaian 9oz "Single Pumping" Kurang 10 minit


Ermm, sebelum ni pam Spectra tu saya guna untuk double pumping, tak tahu apa masalahnya, double pump tak function seperti selalu.  So, terpaksalah buat single pump buat sementara, memang ambil masa sikit buat single pam ni, namun kerana saya amalkan SET 3M dengan teknik pam yang betul untuk single pumping, saya berjaya
dapat 9oz untuk  1 sesi pam kurang 10minit "SINGLE PUMPING" ya!! jimat masa kan.

Pastinya semua Ibu menyusu tahu, “double pumping”  lebih efektif dan cepat prosesnya sebab kedua-dua payudara dipam serentak. Jimat masa sudah semestinya. Namun jika Ibu “double pumping” tapi tiada teknik yang betul hasilnya mungkin cuma sedikit.
Sebelum saya beli pam letrik Spectra ni, saya hanya menggunakan “single pump”, manual pula tu. Memang setiap hari execise tangan dan penggunaan masa juga lebihlah. Bagaimana nak dapatkan susu perahan sebanyak ini kurang 10minit dengan “single pump?"

TESTIMONI: Bantuan SET 3M , 9oz susu perahan hanya "SINGLE PUMPING" kurang 10 minit.


Mama Batrisyia

Selain bantuan vitamin dari SET 3M ini yang banyak membantu  memperbaiki kekurangan, teknik pam susu juga perlu betul dan efektif.


Jom kita belajar cara merangsang reflex pengeluaran susu.

  • Paling suka teknik ni. Teknik yang saya amalkan. Sebelum pam, gunakan jari dan  rangsang puting payudara ibu tu sehingga mencetuskan reflex. Ketika inilah ibu boleh mulai mengepam.
  • Lakukan teknik relaksasi dengan menarik nafas dalam-dalam kemudian hembus. Lakukan sehingga Ibu berasa tenang dan lega. Perhatikan wajah atau gambar anak dengan penuh kasih sayang. Perasaan ini akan merangsang hormon oksitosin.
  • Pilih tempat yang sunyi dan tiada gangguan.
  • Urut sekeliling payudara dengan perlahan-lahan
  • Letakkan tuala suam di atas payudara sejurus sebelum mula menyusu. Tujuan nya untuk menggalakkan pengaliran darah yang berkesan di kawasan areola.
  • Jika di rumah minta suami atau sesiapa sahaja untuk urut tulang belakang ibu untuk mencetuskan rasa relaks dan seterusnya merangsang pengeluaran susu.


Ibu-ibu ada masalah untuk hasilkan susu sebanyak ini setiap kali sesi pam. Dapatkan vitamin penyusuan yg sangat membantu penyusuan ibu-ibu serta konsultasi percuma berserta setiap pembelian. Alhamdulillah, Ibu semua dah faham teknik rangsang susu? Cuba amalkan iye. 

Jika anda berminat nak dapatkan SET VITAMIN MENYUSU yang hebat ini sudi-sudikan hubungimamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...