Monday 7 January 2013

Sukar Hamil, Ketahui 7 Kesilapan Sukar Hamil ~ BACAAN DEWASA~

Mungkin tanpa disedari, tabiat dan gaya hidup anda selama ini punca masalah sukar hamil. Mengubahnya kepada positif, siapa tahu selepas ini memiliki zuriat sendiri bakal menjadi kenyataan. Kehadiran cahaya mata menjadi pelengkap kebahgiaan  ibu dan ayah. Bertuahlah bagi pasangan suami isteri yang terus dikurniakan zuriat selepas berumah tangga.



7 kesilapan sukar hamil

  • Tahukah anda menggunakan pelincir yang salah semasa memgadakan hubungan intim boleh mengurangkan peluang untuk hamil. Semua gel pelincir boleh rosakkan sperma. Cara terbaik untuk baiki hubungan, tingkatkan pelincir semulajadi anda. Lakukan lebih banyak foreplay sebelum memulakan seks. Seterusnya lebih banyak pelincir semulajadi terhasil untuk bantu sperma terus hidup.
  • Simpanan sperma.  Ada pasangan silap tanggapan bahawa dengan mengelakkan hubungan seks dalam masa sebulan dapat menjimatkan sperma. Ini adalah silap besar! Memang benar, jika simpan sperma, anda mungkin lebih banyak waktu diperlukan. Tetapi kebanyakan sperma sudah lemah dan lembap serta tidak mampu senyawakan telur wanita. Untuk hamil, sperma yang segar diperlukan.
  • Vitamin C. Sangat bagus untuk tingkatkan kesuburan. Ia boleh memperbaiki cecair serviks. Cecair ini berfungsi mengangkut sperma ke dalam serviks dan ke rahim. Tanpanya sperma tak mampu hidup lebih lama. Namun jangan ambil berlebihan sebab dikhuatiri akan  menyebabkan kekeringan serviks pula. Dinasihatkan ambil tidak lebih 1000mg vitamin C setiap hari.
  • Tekanan.  Bila ada yang bertanya dan mengatakan “relaks la” ini sebenarnya akan menambah lagi tekanan. Lakukan lah terapi ketawa daripada paksa diri untuk bertenang.
  • Makanan.  Wanita yang hamil tahu apa makanan yang patut dijauhi, tetapi wanita yang sedang cuba untuk hamil tidak tahu. Sebab ramai tak nak ambil tahu. Contohnya, jauhkan ikan yang mengandungi merkuri yang sangat tinggi namun jangan elak semua ikan kerana ada ikan yang yang kaya dengan protein, vitamin D dan asid lemak Omega-3 yang bagus.
  • Minuman berkafein. Ada kajian mengatakan secawan kopi sehari sudah cukup memgurangkan peluang sehingga 50% wanita untuk hamil dalam tempoh 12bulan. Jadi, pengemar kopi sila ambil perhatian ya.
  • Ubat-ubatan yang mesti dijauhi orang lelaki. Ada ubat-ubatan yang biasa diambil oleh lelaki seperti ubat rawat ulser, masalah gastrik juga ubat tekanan darah tinggi ada kesan buruk pada pengeluaran sperma juga kesuburan. Amalkan suplemen lebih baik, contohnya zinc complex, C dan E yang mengandungi selenium.


Info:  Jika lelaki lebih terangsang, dia akan mempunyai ejakulasi yang lebih baik lalu menghasilkan sperma yang lebih. Setuju tak?
======================================================

Jangan tak tahu Shaklee juga ada suplemen untuk membantu tahap kesuburan pasangan-pasangan yang kepingin untuk mendapatkan zuriat. Alhamdulillah, saya sangat yakin suplemen boleh membantu meningkatkan tahap kesuburan jika benar-benar diambil secara konsisten, yakin dan tawakal. Bukan kah ini salah satu usaha sebelum anda pergi lebih jauh dengan mencuba kaedah rawatan yang lebih profesional?

Set kesuburan Shaklee mengandungi 2 jenis terbahagi kepada untuk si lelaki dan si wanita:
1. Set wanita - B complex, ESP dan GLA complex
2. Set lelaki - Vitamin E, Zinc complex, C dan Coqhealth

Alhamdulillah, pengguna kami ada yang berjaya hamil dengan mengambil ESP shj.

Mama Batrisyia

Di dalam set penyusuan mengandungi vitamin B, C dan ESP protein. Kesemua vitamin ini bukan setakat membantu penyusuan tetapi juga membantu kesuburan anda. Bagi yang  sedang cuba untuk hamil semula, namun masih tidak berjaya, bolehlah cuba vitamin-vitamin hebat ini. Mana lah tahu, rezeki Tuhan nak bagi kan. Apa yang sangat penting berusaha dan berdoa. Bagaimana vitamin ini berfungsi dalam kesuburan? Sila baca habis dulu ye. 


Masih tak puashati? Bagaimana vitamin bantu kesuburan. Sila KLIK.


Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

2 comments:

  1. Salam,

    Buah Zuriat Adam Hawa ini datangnya dari tanah arab terutama dari mekah, ia sebagai petua iktiar untuk hamil,sebagai ubat untuk merawat kesuburan. bukan sebagai penentu untuk dapat anak atau tidak, namun tidak salah mencuba, dan ramai juga yang telah berjaya hamil dengan usaha kecil ini dan dengan izin Allah, Allah nak beri itu dengan bermacam cara. selain utk kehamilan, ia juga bagus merawat piriod yang tak teratur, melawaskan ovum dan membantu kesuburan lelaki juga. kaedah penggunaannya berbeza2 namun semuanya boleh digunapakai

    bagi sesiapa yang mencari buah zuriat adam hawa ini, tidak perlu lagi susah hati, kerana saya juga ada memasarkan dari tanah arab, ada berbagai jenis, ada yang dah siap kapsulkan, ada yang sudah dijadikan pati jus, ada yang sudah dihancurkan dan masih belum proses pun ada.

    bagi semua yang sedang mengusahakan mendapatkan zuriat, saya sarankan sangat untuk mengamalkan bersama2 debunga kurma, debunga kurma ini adalah debu dari pohon kurma, bagus utk menguatkan rahim, mengurangkan risioko keguguran, merawat sperma yang rosak dan memekatkan air mani

    cara penggunaan setiap produk akan diberikan bersama barangan

    anda boleh SMS 0194344930 untuk mendapatkan harga, juga boleh click link dibawah ini utk testimoni

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=204053036393923&set=a.204052783060615.53496.145535915578969&type=3&theater

    ReplyDelete
  2. Sy dah berumah tangga sejak awal tahun ni..period sy mmg teratur sejak sebelum kahwin..tp pd bln prtama slps brkhwin period sy lewat 11 hari, sy ingatkn sy pregnant then check -ve pula..slps tu period sy kmbali normal smula..skrg sy lewat dtg period dah 5 hari tp ttap xpregnant..sy dah pun bsama dgn suami smsa sy dlm keadaan subur malah kerap kali bsama utk dptkn hasil +ve..puan rsa supplement apa yg ssuai utk sy?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...