Thursday 10 January 2013

Meriahnya Susu, Sekali Pam Cepat Je Botol Dah Penuh

Ramai dikalangan kita anggap vitamin dan mineral cuma penting masa hamil je. Lepas je bersalin tak payah dah susah-susah nak telan tu semua. Sepatutnya di kala kita menyusukan bayi lah pengambilan suplemen juga cukup penting sama masa kita hamil. 


Cukup penting untuk siapa?
Ibu2 yang kerap letih. 
Ibu2 yang sedang dalam pantang nak kembalikan kekuatan badan.
Ibu2 yang plan nak buat stok sebelum kembali bekerja.
Ibu2 yang  dah 2 minggu lepas bersalin, susu badan tak meriah macam wanita pantang lain.
Ibu yang cepat nau melatah, mudah stress, asyik mengeluh benda kecik pun jadi besar.
Ibu yang ingin membaiki mana-mana kekurangan dalam nutrisi harian.
Ibu yang sembelit / rambut gugur / menjalani pembedahan

Atau ni nak kasi contoh mudah:
" I sarapan sekeping roti gardenia, minum air teh . 
Lunch makan nasi. I tak skip makan tau tapi nasi I makan ciput je sebab nak diet. I tak suka sayur so jarang makan sayur.
Dinner I jarang makan nasi, I suka burger.
Air masak dalam 2 liter kot sehari.. agak2 je tu..
I pam susu tau tapi tak la kerap sangat kadang tu 1-2 kali je"

Bagaimana badan nak sihat dengan diet yang macam ni?
Bagaimana susu badan nak terhasil tanpa bantu khasiat?

Ibu yang menyusu perlu makan banyak dan minum air yang banyak barulah badan mudah menghasilkan susu. Makan banyak bukan bermaksud main makan aje. Jadi gemuk sebab makanan yang sesuka hati amik ni la dikhuatiri jadi lemak lebih.

Jangan menyusukan anak ibarat melepaskan batuk di tangga.
Walaupun begitu, pemakanan sihat bersama supplemen tetap harus dipertimbangkan.

Set 3M melengkapi keperluan ibu menyusu.

Testimoni 1: SET 3M 

Mama Batrisyia.

Badan ibu yang sihat dan cergas, sentiasa dalam keadaan mood yang baik pastinya akan menghasilkan penghasilan susu yang meriah. Bertuah sekali pam cepat je dah penuh sebotol susu. Bantuan “milk booster” ESP, Kalsium dan Alfalfa pastinya membantu menambah kemeriahan susu itu. Ada yang sampai memancut susunya. Apa yang bagus juga mudah lawas dan berat cepat turun. Tak percaya, kena cuba la.

Testimoni 2: Set 3M 

Bantuan SET 3M- Simpanan stok sebanyak 600oz berjaya diperolehi
Saya pasti, bagi yang masih baru di Mama Batrisyia, pasti tertanya-tanya apa itu set 3M. Set 3M mengandungi B-complex, Vitalea, Vitamin C, ESP Protein, Alfalfa juga Kalsium. Nutrisi dan mineral tambahan lengkap buat ibu menyusu.

Info lanjut SET 3M. Sila KLIK.

Ramai juga Ibu anggap ambil vitamin semasa penyusuan hanya sekadar untuk bantu banyakkan susu semata-mata.  Sebenarnya susu yang penuh nutrisi adalah susu ibu yang mengandungi khasiat pada tahap optimum dan ia hanya boleh diperoleh daripada tubuh yang sihat. Secara logiknya, sewaktu hamil anda makan pelbagai jenis suplemen untuk menyokong perkembangan bayi. Jadi mengapa semasa fasa penyusuan, suplemen di abaikan. Sama sahaja, semasa penyusuan suplemen turut penting untuk membesarkan si kecil.

Memandangkan proses penyusuan susu ibu menuntut keperluan nutrien yang banyak, jadi  supplemen tambahan sangat perlu untuk melengkapkan zat pemakanan yang diperlukan. Contohnya Omega-3 yang ternyata penting untuk perkembangan otak bayi. Sama juga halnya dengan kalsium yang perlu untuk tulang dan gigi yang kuat kerana bayi boleh “menyedut” kalsium dari tubuh ibu. Vitamin lain seperti zat besi, zink dan magnesium. 

Pengambilan asid lemak Omega semasa penyusuan menggalakkan
pengembangan otak dan mata anak. Neuron akan lebih mudah
berhubung apabila Omega 3 banyak di dalam otak.
Majoriti supplemen dan mineral tambahan tidak jejaskan penghasilan susu dan diakui selamat untuk diambil oleh ibu yang menyusukan bayi. Namun janganlah berlebihan pula hingga overdose. Ikut saranan pemakanan yang dicadangkan.

Makanlah lebih banyak sayur dan buah-buahan segar unuk menjaga kesihatan sepanjang tempoh penyusuan kerana di dalam nya terkandung pelbagai lagi jenis vitamin dan mineral. Sekiranya khuatir masih kekurangan vitamin dan mineral dapat membantu. Ambil suplemen juga penting bukan sekadar atas sebab nutrisi susu, tetapi lebih daripada itu, ia dapat memastikan anda sentiasa dalam keadaan mood yang baik, sihat, cergas dan bertenaga selalu.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/wsapp: 017-6706342 (Azimah)

FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...