Tuesday 1 January 2013

Bosan, Suami Tak Prihatin !!

Ajaran Islam menggalakkan para ibu untuk menyusukan anaknya selama 2 tahun dan ia bukan semata-mata untuk suka-suka sahaja sampai 2 tahun . Mengapa? Pemberian susu ibu berpengaruh terhadap generasi yang berjiwa dan berakhlak karimah. Namun saat ini di era moden  dimana banyak ibu bekerja sehingga para ibu enggan menyusui anaknya hingga 2 tahun bahkan ada yang tidak menyusui bayinya sama sekali.
Mereka beranggapan bahawa susu formula boleh menggantikan susu badan bahkan kualitinya lebih baik dari susu badan.

Rancaknya media massa dalam mempromosikan susu formula dengan dilengkapi berbagai nutrisi turut berperanan dalam menurunnya jumlah ibu menyusui. Bayangan seorang anak yang cerdas, montok, sihat, lucu  yang ditayangkan dalam iklan susu formula membuatkan ibu ingin membentuk anaknya seperti yang ada didalam iklan.
Dalam kewajipannya memberikan susu ibu seorang ibu perlukan sokongan dari banyak pihak terutama suami iaitu orang terdekat kerana jiwa ibu sangat berpengaruh terhadap produksi susu . Oleh itu sebaiknya seorang ibu menghindari perasaan tidak selesa, cemas dan tertekan.  Jika ibu merasa diperhatikan, dicintai maka akan muncul emosi positif yang akan meningkatkan produksi  hormon oksitosin sehingga produksi susu menjadi lancar.

Saya suka dengan testimoni ini. Saya nak kongsi dengan para ibu semua.
Mama Batrisyia
TESTIMONI SET 3M
Bestnya… bukan mudah nak dapatkan testimoni dari seorang bergelar suami ni. Al maklumlah testimoni banyak datangnya dari ibu-ibu.  Tak semua isteri beruntung dapat suami yang memahami dan menyokong penyusuan susu ibu. Ada suami yang lepas tangan saja, sedangkan si suami patut bersyukur jimat belanja tau susukan bayi dengan susu badan ni.  Alhamdulillah di sebabkan sokongan suami itu, set vitamin penyusuan Shaklee buat isteri. Bukan semua suami setuju  keluarkan duit  semata-mata nak dapatkan set ni. Pasti ramai pelanggan saya setuju kan dengan “statement” ni.
Ketika bayinya lahir, suami pun siap mendampingi isteri. Setiap 2 jam sekali suami boleh membantu si isteri mengambilkan bayi untuk disusui serta menemani selama proses penyusuan bayi tersebut. Atau dengan cara mengambil alih tugas sehari-hari yang biasanya dilakukan isteri. Sikap inilah yang membuat isteri ceria dan gembira serta merasa terlindungi. Dalam keadaan demikian si Ibu pun akan menghasilkan produksi susu  yang berlimpah sehingga keperluan susu anak dapat dipenuhi hingga umurnya 2 tahun.

Iringi usaha anda dengan iringi doa dan tawakal agar usaha anda dirahmati.
 
Jika anda berminat nak dapatkan SET PENYUSUAN hebat ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...