Wednesday 9 January 2013

Fobia Sakit Pinggang, Sakit Belakang, Kaki Kejang Juga Sembelit Sewaktu Hamil?

Buat mama yang bakal bergelar ibu, sangat penting untuk mama ketahui bahawa kesihatan fizikal, mental dan spiritual sangat penting diberi perhatian utama. Barulah bayi yang dilahirkan nanti akan sihat dan pintar. Hari ini ingin cerita tentang supplemen penting semasa kehamilan selain dari asid folik, dan zat besi iaitu kalsium dan protein.

Sakit pinggang boleh menjejaskan kehidupan harian ibu hamil
Kalsium

Kalsium adalah mineral yang terbanyak terdapat dalam badan kita iaitu lebih 90% benda keras dalam tulang dan gigi. Sangat diperlukan dalam pembentukan dan mengekalkan tulang yang kuat dan gigi yang sihat.  Jika Ibu mengalami gusi berdarah semasa sedang hamil, kalsium sangat bagus kerana ia bantu dalam proses pembekuan darah, penghantaran gerak balas saraf serta kontraksi otot.

Bagi wanita yang pernah merasai pengalaman hamil sebelum ini pasti nya ada pernah mengalami kaki kejang / cramp, bisa-bisa, sakit pinggang dan sebagainya. Ini adalah tanda-tanda kekurangan kalsium. Di situ lah peranan kalsium sangat penting untuk cegah osteoporosis. Ramai ibu hamil saya pasti tidak tahu, bahawa janin akan mengambil kalsium sekitar 25mg-30mg sehari daripada ibunya. Ia akan semakin meningkat pada trimester ketiga kehamilan. Jika bekalan kalsium tidak cukup, janin akan ambil kalsium daripada tulang ibuny. Sebab itu perlu sangat pengambilan kalsium yang cukup untuk tampung keperluannya sekitar 1000mg.

Berhenti kejap kita baca testimoni ni jap. 

Testimoni 1Alhamdulillah, masih lagi larat dukung anak yang seberat 11kg naik tangga untuk ke tingkat 4 walaupun sedang hamil 8bulan. Sakit belakang pun tiada lagi.  Customer ni  juga amalkan ESP protein semasa hamil dan berpantang. Semasa berpantang beliau juga dapat sekali pam 10oz susu. Hebat kan?

Mama Batrisyia

Testimoni 2: Sakit pinggang semasa baring dan duduk hilang, badan pula bertenaga

Mama Batrisyia

Protein
Ketika hamil , badan akan berkerja keras untuk membentuk sel-sel, otak bayi. Jadi ia memerlukan tambahan protein. Ibu perlukan protein  lebih banyak sewaktu hamil hamil berbanding waktu lain dalam hidup Ibu. Hal ini sangat penting untuk pertumbuhan jaringan pada janin. Ibu hamil perlukan sekitar 75g protein iaitu lebih 25g berbanding biasa.

Sumber protein dari haiwan seperti daging, ayam, ikan, telur dan produk susu, manakala simber protein dari tumbuhan ialah soya,sayuran hijau dan kekacang.

Kalsium dan protein bukan hanya penting buat ibu hamil tetapi juga ibu menyusu kerana  40% daripada susu ibu adalah kalsium. Maka ia sangat penting untuk gigi dan tulang bayi. Bagi ibu menyusu disarankan ambil 1300mg kalsium setiap hari. Protein bagi bayi pula sangat perlu untuk tumbesaran yang kekal dan sempurna. Protein soya terbaik sangat perlu untuk pengeluaran susu. Sekurang-kurangnya tiga hidangan protein berkhasiat sehari. Protein terbaik tentunya jenis Non GMO  iaitu ESP protein Shaklee.

Amalkan juga Ostematrix (kalsium) dan ESP protein semasa berpantang bagi elakkan sembelit .  Jadi, tak perlu meneran  atau takut nak membuang. Mudah je nak melawas. Pengambilan Ostematrix dan ESP juga sebagai milk booster.  Insyallah bantu Ibu-ibu mendapatkan susu yang meriah. Tak percaya? 

Testimoni 3: Kini bukan individu sembelit tegar !!
Mama Batrisyia

Justeru itu, jika ibu inginkan pengalaman hamil yang ceria, bertenaga dan berseri, ayuh dapatkan ESP protein dan Ostematrix segera. Tak rugi pun, untuk bayi Ibu juga kan?
Bagi mereka yang tak suka minum susu, tablet Ostematrix adalah pilihan anda.

Ambil perhatian, nafas berbau, gusi bengkak dan gigi tak kuat. Bagaimana nak hadapi masalah ni. Sila KLIK.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe


Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...