Tuesday 15 January 2013

Mengapa Saya Suka Set 3M, Dan Mengapa Ibu Menyusu Perlu Cuba Set 3M


Alangkah bahagianya dapat menyusukan sendiri bayi dengan susu badan tanpa campur aduk susu formula. Alhamdulillah saya tidak pernah bersungut  keletihan mahupun putus asa walaupun kadang kala ada ketikanya susu saya juga mengalami pasang surut. Namun, kerana saya bersikap positif dan sentiasa berdoa agar usaha dan niat saya untuk

bertahan sehingga 2 tahun penyusuan penuh hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi. 

Syukur saya dipertemukan dengan Shaklee, ia vitamin yang sememangnya sangat membantu saya agar kuat, sihat, bertenaga, mood yang baik juga terhasilnya bekalan –bekalan susu yang meriah setiap kali pam. 

Mengapa saya suka vitamin penyusuan dalam Set 3m?

Bagi yang sudah biasa dengan blog saya ni, pasti dah tahu, set penyusuan ada 4 jenis. Set paling hebat ialah set 3M sebab ia lengkap dengan vitamin serta “milk booster” boleh buat susu anda giler meriah. Namun jangan terlalu bergantungan pada vitamin, jika Ibu sendiri malas dan tidak konsisten. Makanya pasti sia-sia aje.

Set 3M ada B-complex, Vitalea, C, Kalsium, Alfalfa dan ESP protein.

Saya mengambil tablet vitamin C dan B bagi memberi tenaga sekaligus megelakkan kelesuan dan keletihan. Vitamin C bagus untuk meningkatkan sistem pertahanan tubuh agar kekal sihat sepanjang tempoh penyusuan. Vitamin yang saya tidak tinggal untuk diambil setiap pagi ialah B-complexs demi membantu mengurangkan kelesuan dan keletihan. Percaya atau tidak, vitamin B boleh membantu anda sentiasa dalam keadaan mood yang baik. So, jarang lah ada angin ribut taufan. Sistem saraf dan metabolisma  juga kekal sihat. Vitamin C bagus kerana ia boleh menyerap zat besi untuk bekalan tenaga agar tidak mudah lesu sepanjang menyusukan anak. Paling best B dan C jadikan kulit kekal segar dan lembap tanpa mekap yang tebal.

Mama Batrisyia
TESTIMONI SENDIRI: SET 3M, 10oz, 10minit

Multivitamin atau vitalea pula mineral penting yang kita tak boleh dapat daripada diet harian. Kadar vitamin yang cukup bantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat disamping mengalakkan kesihtan ibu dan bayi secara keseluruhan.  Susu juga lebih pekat dan likat.

Di waktu malam saya amalkan kalsium kerana khuatir kekurangan bekalan kalsium. Ini kerana bayi boleh menyedut kalsium dari tubuh ibu. Kalsium juga saya ambil untuk menampung keperluan bayi dan diri sendiri agar tulang dan gigi kekal kuat. 40% daripada susu ibu adalah kalsium. Jadi disarankan ibu menyusu ambil kalsium sebanyak 1300mg sehari.

Produk yang paling best dan laris juga adalah ESP protein. Ia kaya dengan asid amino dimana badan kita sangat perlukan nya namun tidak boleh dihasilkan terus oleh badan. Jadi kita perlu dapatkan dari sumber lain. Sumber protein yang baik sangat perlu dalam diet penyusuan untuk pengeluaran susu yang banyak. Seperti B dan C, protein juga telah membuatkan kulit saya berseri, parut-parut jerawat juga pudar dan hilang. Kulit juga semakin cerah. Saya turun berat badan dan maintain sehingga kini 40kg berbanding 45kg di zaman anak dara dulu gabungan ESP protein dan Alfalfa yang sememangnya sangat membantu.

Pada asalnya dulu, sewaktu mula kenal Shaklee, saya cuma amalkan set B yang mengandungi hanya milk booster Alfalfa. Memang sangat menakjubkan, dengan Alfalfa pun susu saya memang banyak, jadi saya berfikir tentu sekali susu akan jadi lebih hebat dengan Set 3M. Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti K, A, B1,B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Semuanya penting untuk perkembangan yang sihat. Alfalfa sejak zaman dahulu lagi telah digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran susu ibu.

Saya ingin sekali berkongsi kebaikan vitamin Shaklee buat ibu menyusu, ibu hamil, ibu berpantang mahupun sesiapa sahaja. Tidak rugi mendapatkan satu produk yang berbaloi untuk wang ringgit anda. Jika ia mendatangkan kebaikan buat ibu dan bayi mahupun seluruh ahli keluarga, mengapa kita tak nak cuba bukan?

Meriahnya susu. Sila KLIK.

Jika anda berminat nak dapatkan SET HEBAT ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com /Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!!! 


Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...