Thursday 26 July 2012

Mengapa Rasa Diri Tak Cantik, Tak Cun Sedangkan Anda Boleh Berubah Jadi Cantik?

Sebenarnya anda hanya perlu ambil masa beberapa minit sahaja iaitu facial di waktu malam atau sebelum tidur untuk kekal cantik,segar,menawan,awet muda  serta membaikpulih kesihatan dan kecantikan kulit. Pasti anda kekal segar ketika bangun pagi.

Selepas mengenakan mekap siang,minyak,cuaca yang tidak menentu dan pencemaran sepanjang hari, kulit kita pasti memerlukan kasih sayang dan jagaan di waktu malam. Saya tahu anda penat di waktu malam selepas siang bekerja. Tetapi hanya beberapa tips mudah ini anda pasti akan kekal cantik menawan.

1. Cucilah muka di waktu malam sebelum tidur
Jangan sesekali tidur dengan mekap yang tidak dicuci di muka!!. Adanya mekap di wajah akan
menyebabkan breakouts pada kulit, liang pori menjadi tersumbat dan besar menjadikan muka tampak lebih tua dari usia sebenar anda. Saya cadangkan gunalah pembersih mekap berasaskan minyak, di mana mekap-mekap yang kalis air pun boleh tanggal tanpa merosakkan wajah anda. Gunakan lah kapas muka untuk menyapu pembersih muka pada kulit diikuti dengan busa pembersih.

2.  Jana kolagen dengan vitamin
Semakin kita tua, semakin berkuranglah kolagen pada kulit kita. Kalau and tidak berhenti menghasilkan kolagen dan tidak merosakkan kolagen tersebut, anda pasti tidak akan dapat kedutan,pori-pori akan kekal kecil, tiada parut dan kulit akan sentiasa anjal,cantik dan tight. Kolagen lah kuncinya. Untuk stimulate penghasilan kolagen, di mana kolagen sangat membantu menghindarkan garis kedutan dan kurangkan penampakan pori-pori di kulit, saya cadangkan anda ambillah kolagen yang sekarang boleh didapati dalam pelbagai bentuk atau mana-mana vitamin kecantikan seperti, vitamin A,B,C dan E. Hasilnya kulit pasti cantik.

3.  Gunakan krim mata
Bagi nampak mata segar sentiasa, "krim mata adalah satu kemestian". Kulit dibahagian mata adalah paling nipis berbanding kulit di bahagian lain. Apabila umur meningkat, makin menipislah kulit di bahagian mata itu. Hasilnya terhasil lah " under-eye circle". Gunakan lah krim mata yang kaya dengan vitamin A,C,E atau K. dimana ia akan membantu baik pulih kulit dan cerahkan hitam dibawah mata. Jika anda guna serum, sila dapatkan krim mata yang lebih ringan supaya kulit kekal hidrat. Kalau malas nak sapu-sapu krim, silalah ambil vitamin. Mudah kan?

4. Gembira
Jika ingin nampak cantik dan menawan hendaklah selalu merasa gembira. Apabila kita gembira, kuranglah kedutan di wajah
.Ambilah masa unuk enjoy dalam kehidupan ini. Apa yang berlaku dalam dalaman kita biasanya akan dapat dilihat pada luaran kita. Jika anda susah hati, dah semestinya muka anda sentiasa kerkerut-kerut. Ambil masa menonton cerita kelakar, berjalan-jalan, telefon kawan, atau makan sekeping coklat yang dikatakan boleh memberi mood gembira pada kita. All in the name of beauty!!

5. Kecantikan kulit tangan dan kaki
Bukan hanya kulit wajah sahaja yang layak dapat kasih sayang dari anda.
Jagaan kaki: Lakukan rawatan kaki di rumah 2-3 kali seminggu. Guna lotion seperti shea butter atau glycerin. Kemudian pakaikan stokin sepanjang malam semasa tidur.

Jagaan tangan.: Sama juga. sapu kan krim pelembap di waktu malam sebelum tidur

Mudah kan? Tidak kah anda ingin cantik dan menawan??


Berminat ingin dapatkan vitamin kecantikan. Sila KLIK



    

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...