Friday 13 July 2012

Ragam Ibu Mengandung..

Terasa ingin berkongsi pengalaman dengan pelanggan dan pembaca blog Mama Batrisyia yang tak seberapa ni. Pengalaman saya ketika disahkan pregnant first baby iaitu lebih kepada berkongsi perasaan saya ketika dapat tahu saya preggy Sebelum saya preggy, saya tak risau pun tentang apa-apa. Saya pergi kerja, buat kerja-kerja saya, tengok tv or even had a moment of silence for those whose lives have been lost, and then went to bed and was asleep in three seconds, no prob. Semua itu tiada masalah lah bagi saya. Relax je.

Tapi, sejurus lepas dapat tahu saya preggy, saya jadi risau sangat, Risau tentang semua, risau tentang benda yang bergerak-gerak dalam perut. Saya risau saat nak menanggung kesakitan masa melahirkan dan macam-macam lagi yang bukan-bukan dok pikir. hihihii.. What if something happens while I'm asleep and I don't wake up to save my baby and myself? What if, what if, what if ...!!!  Semua lah what if..


SAYANG ANAK MAMA

Bila kat tempat kerja kerisauan saya tak seperti masa berada kat rumah. Saya cool je kat opis. Tapi balik rumah macam-macamlah itu ini tak kena.I've gotten to the point where I am paranoid. My anxiety is way out of control ... I even shake and start sweating sometimes. Berpeluh macam orang balik jogging sedangkan saya bukan jenis berpeluh kuat.  Everywhere I go I'm always looking out of the corner of my eye so that I can prepare myself for what might or might not happen. Teruk kan? My husband pun tak tahu saya macam tu.

I've worried myself sick literally. I'm so tired at the end of the day Bila nak masuk tidur, atas katil tak boleh nak calm down. Minda saya seperti dalam "freak the heck out" mode. Ia nya berlanjutan berbulan lama until penghujung nak bersalin berpeluh sampai tak boleh tidur plus gatal seluruh badan. Mandi dan mandi dan mandi.. Bila dah tidur , then I wake up and re-do it all over again.
It used to be that I would sit n cry. Rasa depressed tak boleh nak buat hubby happy. Now I'm just in fear of everything. My biggest fear is FEAR itself. Takut pada diri sendiri.. Waaaalaaa....

Calm down is the best solution.How am I supposed to calm down if I don't even know apehal la ngan saya ni kan?

Sometimes I think what if something happened while I was giving birth and now I'm just going to get crazier and crazier. Am I the only one going through this? Mungkin tak la kan.. Mungkin ada yang lagi teruk dari tu..Semua itu sebab hormon kan. Hormon wanita preggy berubah-ubah. Nasib saya tak meroyan..oo..tidakk!! ..You don't have to answer this one  sebab lain orang lain pengalaman nya kan. Tapi yang penting sebenarnya being pregnant memang pengalaman yang menakjubkan. Wanita preggy kan so cute. Comel ngan baju maternity.

Ini cerita 9bulan yang lalu. now my baby Iman Nur Batrisyia dah tumbuh 4batang gigi atas, 2 batang gigi bawah. dah boleh kejar saya dengan laju tapi merangkak lah n dah boleh berdiri. Cepat nya masa berlalu, macam masih lagi terasa saat meneran masa kat labor room.. HiHIHI...Bahagianya jadi seorang ibu.. THE END..
 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...