Saturday 29 March 2014

Vivix Shaklee Membantu Penyembuhan Pesakit Strok

Cuba buka paip air yg ada hos getah tu di mana sebahagian daripada hos tu berlipat. Tekanan dlm hos getah tu naik dan lambat laun, kita akan dpt lihat percikan air yg bocor dari lain-lain sudut hos itu dan lama2 hos tu akan jadi tak beguna. Nasib baik lah badan kita ni ciptaan luar biasa sebab saluran darah kita tidak bocor semudah itu. Kalau mudah bocor, pasti jadi igauan ngeri kalau berlaku pendarahan dlm kepala dan badan lain. 


Tetapi walau tak mudah pecah, saluran darah kita bertindak balas dengan tekanan tinggi yg berterusan hingga darah menjadi pekat. Bila tekanan tinggi sgt dan darah mula jadi pekat, inilah terjadinya STROK dan penyakit DARAH TINGGI. Berbanding penyakit jantung, stroke boleh dicegah dan simptom nya boleh dikenal pasti dari awal. Otak adalah saraf tubuh. Untuk berfungsi otak perlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Apabila saluran darah dalam otak pecah atau sumbat,  bekalan darah terhenti dan sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien. Bila ini terjadi, bahagian otak mati dan anda akan mengalami strok.

Jawapan mudah sering kita dengar akibat "pengambilan garam tinggi" , "ia sudah wujud dalam gen kita", atau " kamu gemuk". Namun, sekarang orang kurus pun boleh dapat stroke, ramai yang meninggal secara tiba-tiba akibat kegagalan jantung berfungi.

Alhamdulillah, dapat testimoni lagi ,VIVIX Shaklee untuk pengidap penyakit kritikal, pembunuh senyap, gaot, penyakit kulit, kencing manis dan juga awet muda.

Hampir seminggu amalkan VIVIX, mak yg kene stroke sampai tgn kaki tak boleh berjalan, nak bercakap pun tak boleh, kini dah boleh berjalan walaupun bertongkat, angkat tangan dan bercakap. Insyallah, lebih lama diamalkan, akan lebih menampakkan perubahan. 



tekanan darah tinggi


Perubahan ketara, mak dah boleh bergurau senda, paling penting tak terperap lagi di bilik. 

hypertension

Vivix shaklee bukan hanya untuk yang telah mendapat penyakit ini, malah ia afdal dan lebih baik diamalkan untuk kesihatan sebelum diserang penyakit-penyakit bahaya ini.

Sesunguhnya mencegah itu lebih baik dari merawat. Apabila sudah peringkat merawat, kos yang ditanggung jauh lebih tinggi dan tempoh masa untuk sembuh pastinya memakan masa untuk sembuh. Jika sembuh pun, mungkin pergerakan akan jadi terbatas. Anda juga terpaksa berulang alik ke hospital untuk pemeriksaan dan fisio.

Namun, dalam pencegahan juga ada masalah nya, ramai yang keliru tanda awal strok dengan penyakit lain. Ramai yang mengidap stroke merasakan lemah dibahagian badan atau bercakap tak jelas ambil sikap "tunggu dan lihat" dan tidak mendapatkan rawatan dengan serta merta. 

Apa yang penting kawal faktor utama penyumbang kepada stroke iaitu diabetes, darah tinggi, paras kolesterol dan tabiat merokok. Mereka yang ada penyakit ini, baik dari keturunan mahupun tidak merupakan kelompok risiko tinggi diserang stroke.

Dapatkan Vivix shaklee untuk ibubapa / atuk dan nenek atau diri sendiri untuk kesihatan yang berpanjangan dan awet muda.


Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
FB page: Mama Batrisyia e-Shoppe
Wechat ID: Azi_Batrisyia

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...