Thursday 3 April 2014

Rabun, Berkaca Mata & Contact Lens

Nak share story anak kawan sy, Cuki tahun ni genap 7 tahun dan dh mula bersekolah. Bila d dlm kelas, Cuki hadapi masalah tak faham apa yg cikgu ajar dengan cepat. Ini berlaku sebab penglihatannya kurang jelas dan kabur apabila melihat huruf dan nombor yang ditulis di papan hitam. Erti kata lain, rupanya Cuki hadapi masalah rabun di usia yg sangat muda. 

Alhamdulillah, Cuki pandai, dia mengadu pada mak nyer dah takde mood nak belajar sebab tak phm cikgu ajar dan mata tak nmpk apa cikgu tulis kat depan. Lantas dengan laju mak Cuki bawak pergi jumpa pakar optometris. Skang dah pakai spek pun.
Masalah rabun paling tinggi di Asia di kalangan kanak2.

Mereka yang mengalami masalah mata atau ketumbuhan pada otak, bayi yang lahir pramatang, tabiat suka membaca dalam gelap dan membaca terlalu lama dalam sehari adalah penyumbang kepada masalah rabun.

Cerita 4 tahun dulu. Me, bila perasan mata saya mula rabun? Bila saya memandu kereta atau bawa moto scoot cute saya, bila dah mula pandang plat kete depan dah tak nampak dah nombor plat. Mata pun kecik-kecik, sepet-sepet nak fokus. Sah !! saya memang dah mula rabun. Saya pegi jumpa Optometris, memang confirm dah rabun. Saya buat spek, ala-ala nerd gitu,tapi  kejap bukak, kejap pakai. Bila memandu saya pakai. Rimaslah pakai spek, then saya tukar contact lens, tampak lebih selesa. Kawan-kawan ramai yang tak tahu daku sebenarnya berkaca mata. Ini kisah dolu2.

Rabun dibahagikan kepada tiga kategori iaitu rabun jauh, rabun dekat dan rabun silau. Anda rabun, di manakah kategori anda?

Cubalah Carotomax jika penglihatan kian kabur, jaga dan sayangi mata anda sebab bila dah sukar melihat dek kerna rabun, nak buat kerja pun susah, Sepet2 mata kang nak pandang objek. Bagi yang dah pakai spek mata, kadang kesian juga sebab bila buka je spek, langsung tak nampak, terpaksalah kecikkan mata nak fokus.

katarak, glaukoma, carotomax shaklee mama batrisyia


Istimewanya Carotomax ni banyak sangat pekdah nya kalau diamalkan. Antaranya:
  • Penglihatan kita akan dipertingkatkan dimana ia menghasilkan  visual ungu yang boleh kekalkan penglihatan di dalam gelap, masalah rabun malam, rabun dekat, mata kering, mata lesu, glaucoma, katarak dan eye bag di bawah mata.


  • Masalah kulit juga dapat diredakan. Masalah kulit seperti psoriasis, kulit kering, kulit gugur, senile plaque, kudis, jerawat, pustule dan ulser kulit.


  • Anti -kanser dengan mengukuhkan sistem pertahanan badan, menyekat aktiviti bahan kanser dan anti-penuaan.

Ada satu bahan semulajadi dalam carotomax ni yang dinamakan lutein yang bantu menyekat katarak, penyakit makular berkaitan umur dan glaukoma. Kebiasaannya dihadapi oleh individu berusia. Maka kita boleh dah mula berikan Carotomax kepada ibu ayah kita kan. 

Kalau anda jenis yang kerja menghadap komputer macam saya ni, ermm mmg afdal la diamalkan carotomax ni untuk elakkan mata letih, pedih dan rabun akibat pandang komputer lama sangat. 

Nak ler jugak share testimoni dari pelanggan kami, tinggi jugak power mata nya 200lebih, best baru makan 2hari dah ada perubahan pada mata. 

carotomax-rabun jauh-silau-shaklee-katarak



Berbalik pada masalah anak tadi, ibu bapa perlu bertindak seawal yang mungkin, sekiranya mengesyaki anak mengalami masalah mata. Insyallah, jika ada penyakit mata yang lain, awal-awal dah kita boleh kesan.

Boleh cakap? Boleh dengar? Boleh berjalan? Boleh MELIHAT? Sekarang ucapkan Alhamdulillah.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
FB page: Mama Batrisyia e-Shoppe
Wechat ID: Azi_Batrisyia

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...