Saturday 8 March 2014

Sana Sini Cakap Pasal Suplemen Shaklee. Membantu Sangat Ke Untuk Penyusuan?

Seorang ibu menyusu boleh makan apa sahaja dia mahu,  tak perlu nak elak sebarang jenis   makanan tertentu, kecuali jika bayi anda jenis yang tak tahan, lebih baik tidak ambil makanan yang menjadi punca bayi alah. Contohnya, makanan berangin dan makanan yang pedas sangat. Ada ibu amalkan makan jamu, dalam masa yang sama menyusukan bayi. Ada bayi tak tahan , sampai tercirit dan kembong perut. Setiap bayi berbeza, hanya anda yang lebih kenal bayi anda.

Apabila kita susukan bayi, badan kita secara automatik akan menyerap nutrien dari tulang, tisu dan lemak untuk penghasilan susu badan. Dengan cara inilah bayi dapat khasiat dan nutrien dari susu ibu itu. Namun, kalau si ibu jenis tak amalkan diet makanan yang betul, maka si ibu tidak akan dapat gantikan nutrien yang telah hilang dan diserap tadi. Bagaimana proses penghasilan susu itu nak ulang kembali. Maka anda akan jadi seorang yang kekurangan vitamin dan mineral. So you'll end up feeling drained and exhausted. Lepas tu merungut, anak tak puas susu dan bila pam sikit je.

Namun kalau makan makanan diet seimbang, kesannya lain la pulak. Badan kita akan replenish semula simpanan vitamin dalam badan, pulih dengan cepat lepas bersalin, ada banyak tenaga dan rasa hati sentiasa tenang dan happy.

Apa yang si ibu makan akan mempengaruhi susu badan dari segi warna, rasa dan komposisi nutrien. Maka untuk hasilkan susu berkualiti, pengambilan suplemen jangan dipandang remeh. Penting sangat supaya badan kita tak mudah letih dek seharian bekerja. Bagi yang suri rumah pula, saya percaya anda juga seharian bekerja di rumah menguruskan rumah tangga. Bukan apa, kalau badan letih dan anda sendiri tak lakukan apa-apa untuk atasi rasa letih tu, nescaya anda sendiri akan rasa pengurangan pada  susu badan sebab badan dan minda tak berfungsi dengan baik. Dalam kepala asyik fikir, "penat, nak tidur."

Alhamdulillah, ramai ibu-ibu di Malaysia dah yakin dan percaya dengan apa yang mereka ambil akan mempengaruhi pengeluaran susu badan. Suplemen Shaklee dah tak asing lagi. Femes di kalangan ibu menyusu, ibu hamil dan ibu berpantang.

Baca je testimoni kat bawah, apa yang bantu ibu ini untuk berjaya dalam penyusuan. 

Setiap pagi minum ESP protein, mudah dapat 2botol.

esp shaklee set penyusuan


ESP + Alfalfa , 2hari minum pam dapat 8oz




10-12oz sekali pam , SET B + Ostematrix



Anda pun ingin pengalaman seperti ibu-ibu di atas, ayuh dapatkan set penyusuan Shaklee. Insyallah memang sangat-sangat membantu. Pendek kata, isu susu sikit dan kurang puncanya datang dari diri sendiri. Audit diri dan checklist lihat apa yang telah anda lakukan untuk maintain penyusuan anda. Rahsia susu banyak dan meriah anda sendiri perlu praktikkan. Suplemen hanya membantu  si ibu sihat dan dapat bekalkan susu ibu dengan lebih baik dari banyak sudut.


Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe


Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya.

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...