Thursday 7 March 2013

Bukan Sekadar Susu Banyak Pekat Kekuningan, Kulit Juga Cantik, Ada Masalah Keputihan Pun Hilang


Meningkatkan produksi susu ibu adalah situasi yang sangat kritikal di kalangan ibu menyusu. Alhamdulillah, nasib baik lah sistem laktasi manusia sangat fleksibel, walaupun susu merudum , dalam satu-satu situasi produksi susu tetap boleh ditingkatkan walaupun dalam keadaan bukan “full supply”. Jadi, apabila susu “drop” jangan cepat gelabah dan panik, cari punca masalah dan atasi sebaiknya segera.

Bagi meningkatkan produksi susu, ibu juga perlu bekerja untuk membolehkan badan ibu mendapat respon untuk hasilkan lebih banyak susu. Kalau tak rajin pam, susu pun tak rajin nak keluar.

Memang tiada sebenarnya resepi yang khusus untuk banyakkan susu juga pekatkan susu. Namun, pengeluaran susu ibu bergantung pada apa yang ibu makan kerana makanan juga mempengaruhi rasa, bau dan warna susu badan itu. Walaupun kita sedia maklum susu terbahagi kepada 2 bahagian “ hindmilk” dan “foremilk” iaitu bahagian yang sedikit cair dan bahagian yang lebih pekat. 

Pengambilan vitamin bukan lah sesuatu yang wajib buat ibu menyusu dan bukanlah 100% mengambil vitamin untuk banyakkan susu. Namun, pengambilan vitamin sesungguhnya sangat membantu produksi susu kita berjalan lancar kerana vitamin melengkapkan apa yang kurang dalam penyusuan. Contohnya, beri kecergasan pada tubuh badan. Badan yang cergas dapat hasilkan susu lebih banyak. Aktiviti dalam penyusuan tetap perlu dijalankan supaya permintaan dan penawaran susu itu seiring dan bertambah banyak.

Mari lihat contoh testimoni ini.

Amalkan SET B selama 5 bulan, Alhamdulillah masih fully BF. Stok susu pun banyak. Paling menarik, masalah keputihan selama zaman remaja hilang, kulit pun halus cerah.

Pengedar Shaklee mama batrisyia


Amalkan ESP protein dan Alfalfa, susu keluar banyak sampai memancut-mancut apabila bayi minum susu. Puan Nurul pun dapat komen muka makin "glowing", blackhead dan jeragat pudar. Badan pula sangat bertenaga.

Pengedar Shaklee mama Batrisyia


Alhamdulillah, memang banyak dah testimoni dan maklum balas dari pengguna kami tentang set-set penyusuan yang ditawarkan. SET PENYUSUAN.
  
Memang ramai yang bertanya pada saya, boleh ke kalau nak minum ESP sahaja sebagai milk booster tanpa makan Alfalfa?
Memang boleh sangat. Namun, saya memang cadangkan ibu menyusu untuk combine juga Alfalfa kalau ada bajet lebih. Bukan apa, sudah tentu lah kesan nya lain dengan cuma 1 milk booster, anda kini ada 2 milk booster!! Pasti kesan nya tak sama kalau 1 milk booster je kan. Contohnya, gambar kat atas tu.

Ada bajet lebih ambil terus ESP dan Alfalfa, bajet kurang pilih salah satu, next time boleh order mana-mana yang patut untuk jadi lebih lengkap. Apa salahnya keluarkan sedikit bajet kalau ia beri kesan yang bagus buat diri si ibu dan bayi. Jangan anda asyik merungut susu "drop" sedangkan anda tiada tindakan. Rungutan anda hanya akan "mendropkan" lagi produksi susu anda itu.

Badan ibu sihat,cergas dan kulit cantik, bayi lagi bertambah sihat dan susah dapat demam. InsyaAllah..

Sila jangan abaikan konsultasi yang betul dari pengedar yang betul.


Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...