Friday 26 October 2012

Hasilkan Rezeki Meriah,Sedap dan Pekat Dengan ESP, Memang Berbaloi

Kawan-kawan datang rumah ramai yang tanya bagaimana saya dapat maintain penyusuan sehingga kini. sedangkan ini anak pertama saya. Jawab saya, semua ibu boleh maintain penyusuan asal saja rajin, kuat semangat dan inginkan terbaik buat si manja. Saya juga gemar mencari Ilmu tentang penyusuan kerana sebelum ini saya memang apa pun tak tahu. Tetapi kini breastfeeding adalah jiwa saya.

Ibu perlu menambah masa dan kekerapan untuk bayi menghisap susu. Ini adalah asas dalam penyusuan susu ibu secara dasarnya pengeluaran susu ibu adalah mengikut konsep pemberian susu mengikut kemahuan (supply n demand).

Luangkan juga masa untuk menyusukan bayi sekerap yang mungkin ketika bersama mereka. Keberkesanan biasanya boleh dilihat selepas sekurang-kurangnya tujuh hari Ibu mempraktikkannya. Ada juga yang perlu menunggu dua minggu bagi melihat hasilnya. Jadi, bagi Ibu yang hadapi masalah terpaksa menunggu lama bawa-bawalah bersabar ye. Insyallah Ibu dapat hasil yang booomm..

Mama Batrisyia
SET VITAMIN PENYUSUAN +ESP
Ini antara tips yang saya amalkan sepanjang tempoh penyusuan saya yakni dah setahun lebih ye. Mengepam pada masa yang tetap juga mempengaruhi pengeluaran. Walaupun ketika berada di tempat kerja, kita seringkali sibuk dan terleka dalam menyiapkan tugas yang diberikan, saya cuba sedaya upaya untuk menetapkan masa yang tetap untuk memerah setiap hari. Saya sediakan satu jadual mengepam yang tetap dan tulis jumlah hasil yang diperolehi setiap hari. Oleh itu saya dapat lihat sendiri perubahan pada hasil perahan setiap kali memerah.
Jadual saya:
6pagi – Selepas subuh
10pagi – Selepas sarapan
1tgh – Masa rehat / selepas lunch
3petang – Kadang minum petang atau makan sebungkus roti 70sen sblm pam.
6ptg – Lepas balik kerja (tandem nursing)
Malam – direct feed je
Ibu semua nak tahu selain jadual pam yang konsisten itu, saya juga ambil vitamin dan Energizing Soy Protein (ESP). Bukan setakat beri tenaga, ia juga pekatkan susu saya dan penghasilan susu juga superb..
Bila masa sesuai untuk minum ESP dan makan vitamin? Lihat semula jadual saya kat atas. Ia terpulang pada Ibu nak susun jadual vitamin sendiri.
 6pagi – Lepas pam, minum ESP, makan Alfalfa
10pagi  – Makan Vitamin B dan  Alfalfa
1tgh – Lepas pam, minum ESP, makan Vitamin C
3 ptg     – Makan Alfalfa & Multivitamin
Malam – Kalsium dan ESP
Minum ESP dan Alfalfa selepas pam susu atau direct feed untuk hasil yang sangat best.. Tak caya? Mesti kena cuba ye..
Tetapi, anda silap jika berfikir saya terlalu bergantung pada vitamin. Tidak sama sekali. Banyak perkara saya lakukan, salah satunya kekerapan, jadual yang konsisten, pemakanan juga minum air banyak. Sesungguhnya vitamin juga banyak membantu saya.
Jom saya share satu testimoni mengenai ESP ye. Hasil selepas minum ESP. Ini sekali sesi dapat macam ni. Mau tak best kan?
Mama Batrisyia
HASIL BANTUAN ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) SUSU LEBIH PEKAT DAN
BERTAMBAH SETIAP KALI SESI
Kesimpulannya dengan penyusuan itu, semua kemahuan asas anak-anak dapat disempurnakan dan anak akan berpeluang hidup dengan baik dan teratur semasa dewasa kelak.
 Mahu lagi testimoni SET PENYUSUAN? Sila KLIK
 
 
Jika anda berminat nak dapatkan SET HEBAT ini sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Tel:017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!!!
 
 
Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...