Tuesday 4 June 2013

Sukar Hamil : Tips Ingin Cepat Hamil


Setiap pasangan suami isteri tentu ingin memiliki keturunan. Namun, terkadang ada beberapa pasangan yang susah sangat nak hamil. Bahkan ada yang sudah bertahun-tahun berkahwin masih belum memiliki keturunan.Sudah buat pemeriksaan doktor, tiada masalah pun. Sukar hamil boleh jadi disebabkan oleh faktor genetik. Namun, bukan sedikit  adalah disebabkan oleh ketidaktahuan tentang hal-hal kehamilan



Untuk anda yang ingin segera hamil, berikut beberapa tips bagi Anda agar cepat hamil dan mudah hamil.

Pertama, lakukanlah hubungan seks pada masa subur anda. Masa subur adalah masa di mana pengeluaran sel telur anda sangat baik.
Masa subur biasanya terjadi pada 1 atau 2 minggu setelah haid.

Kedua, aturkan frekuensi hubungan seks anda. Hubungan seks yang kerap dapat membuat kualiti sperma kurang baik. Sedangkan hubungan seks yang terlalu jarang ada kemungkinan susah nak lekat pula. Jadi, aturkan masa hubungan seks anda sebaiknya.

Ketiga, agar cepat hamil terapkanlah pola hidup sihat pada anda dan pasangan anda. Sebaiknya anda dan suami kurangkan  merokok dan alkohol. Rokok dan alkohol dapat merosakkan kerja-kerja hormon dan kualiti sperma. Penelitian membuktikan bahawa rokok dapat mengurangi kemungkinan terjadi kehamilan sebesar 50%. Banyak tu 50%.

Tips agar cepat hamil selanjutnya adalah rajinlah bersenam. Melalui senaman tubuh anda akan fit, di mana ia sangat mempengaruhi  pengeluaran sel telur dan sperma.

Kelima, lakukanlah hubungan seks dengan posisi yang tepat dan posisi yang betul. Kajian membuktikan bahawa hubungan seks dengan posisi lelaki di atas akan membuat proses kehamilan menjadi semakin mudah. Selain itu sebaiknya wanita menaikkan sedikit pinggulnya dengan bantal agar anda dapat menampung lebih banyak sperma. Maka peluang terjadi persenyawaan lebih besar. Setelah sperma masuk, diamkan dulu selama 10-15minit, jangan bergerak. Hal ini bertujuan untuk mempermudahkan sperma bergerak menuju ke tempat terjadinya persenyawaan. Erti kata lain kita bantu sperma tu berenang ke lokasi yang ingin dituju tu.

Keenam, jangan gunakan alat kontrasepsi. Alat kontrasepsi tentu akan menghalang anda untuk hamil kerana alat ini membuat pusingan haid anda menjadi tidak teratur. Haid yang tidak teratur sukar pula nak anggar waktu subur kan.

Ketujuh, perbanyakkan ambil vitamin yang membantu  kesuburan si lelaki mahupun wanita. Dapatkan khidmat doktor sekiranya anda ragu-ragu apa yang perlu anda ambil.


Tips Cepat Hamil
WOW.. CIKGU DAH HAMIL LAGI !!

GLA ZINC Hamil
EN SUAMI AMALKAN ZINC COMPLEX
ISTERI AMALKAN GLA COMPLEX

Terakhir, tips yang sangat perlu berdoalah dan berusaha kerana rezeki itu datangnya dari Allah swt. Insyallah. 

Sudah baca testimoni di atas, apa yang mereka amalkan sebagai ikhtiar untuk hamil?


Jom kenali VITAMIN KESUBURAN.  << SILA KLIK.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...