Tuesday 18 June 2013

Dengan MEAL SHAKE & PERFORMANCE DRINK ~ Insyallah Bantu Puasa Anak-anak Jadi Lebih Mudah

Ramadhan adalah bulan yang paling dinantikan.
Sudahkah anda melatih anak-anak anda untuk ikut berpuasa tahun ini?
Puasa memang datangnya setahun sekali. Namun, dalam membiasakannya pada anak-anak akan jauh lebih berat daripada kita  membiasakan anak untuk solat. Lebih mudah lagi jika anak anda adalah jenis anak yang susah makan. Tapi, bagaimana dengan anak yang hobinya makan?

Berikut adalah tips untuk melatih anak-anak berpuasa:
  • Latihlah mereka untuk makan di saat lapar dan makan tidak sampai kekenyangan. Sebagaimana hadith nabi : “Kami adalah kaum yang tidak akan makan sampai kami merasa lapar dan apabila kami makan tidak sampai kenyang”. Jika kita membiasakan anak merealisasikan hadith ini, maka akan lebih mudah bagi mereka untuk belajar berpuasa. Namun, tentunya, proses ini bertahap.
  • Memberi motivasi. Misalnya, puasa selama tiap 3 jam. Jika mereka tidak tahan,  maka biarkan dulu mereka makan. Lalu disambung lagi.
  • Puasa setengah hari. Saat azan zuhur berkumandang bolehlah tanya pada anak samada ingin berbuka. Jika ingin berbuka silakan dan kemudian melanjutkan puasa sampai maghrib. Jika anak tak mahu berbuka semasa azan zuhur  itu lebih baik.
  • Berikan penghargaan. Jika anak berhasil menyelesaikan puasanya dalam sehari, berilah hadiah. Misalnya, dengan membuatkan menu berbuka special pilihannya. Atau wang saku tambahan. Tapi saya tak suka membiasakan anak dengan wang, sebab tak mahu mereka berpuasa kerana wang.

Jika anda ingin puasa buat anak anda lebih mudah pada tahun ini boleh lah cuba pengambilan MEAL SHAKES dan PERFORMANCE DRINK SHAKLEE.
Insyallah puasa buat anak-anak jadi lebih mudah. Seronok kan kalau anak-anak dapat jalani ibadah puasa tanpa lapar yang teramat, dahaga, merengek-rengek, menangis dan sebagainya.

Tak percaya, jom kita share testimoni ni.

Mama Batisyia Pengedar shaklee


Mama Batrisyia pengedar shaklee

Alhamdulillah, jika anak-anak gembira menjalani ibadah berpuasa pada hari pertama dengan jayanya, Insyallah ibadah puasa nya untuk hari seterusnya pasti lebih baik.

Ingin lagi testimoni? Sila KLIK >SINI

Perlu kita ingat bahawa berpuasa tidak akan membuat anak sakit atau semakin lemah. Berpeganglah bahawa puasa adalah salah satu perintah yang harus kita taati.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
FB page: Mama Batrisyia e-Shoppe
Wechat ID: Azi_Batrisyia
Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...