Saturday 22 June 2013

Resdung Risiko Jangkitan Otak

Anda batuk, kerap bersin, tidak bermaya dan tidak sedap badan. Hidung pula rasa berair dan tersumbat. Anda terasa yang anda demam. Apabila ubat-ubatan yang diambil tidak meredakan gejala-gejala demam biasa, bangun pagi anda mulai diiringi dengan sakit kepala dan rasa berat pada bahagian muka.

Selepas doktor mendengar sejarah gejala, memeriksa bahagian muka, dahi dan mungkin menjalankan sinaran-X pada bahagian sinus, anda disahkan menghidap penyakit sinusitis.


Jika pesakit demam dan mempunyai gejala berkaitan hidung seperti sakit muka dan hidung, keluar nanah berwarna kuning atau hijau daripada hidung atau kahak warna sama pada sebelah pagi, itu adalah resdung.

Resdung sinustitis


Bagaimana mencegah resdung dengan vitamin? Penghidap resdung boleh mengamalkan beberapa jenis vitamin yang boleh membantu penghidap atau individu yang sudah ada tanda-tanda resdung. Vitamin apa yang boleh diamalkan?

B- Complex:
B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan
Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress

Garlic complex:
Antibiotik semulajadi melawan infeksi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida
Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis

Alfalfa-:
Detoks, Anti-inflamasi
Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

Mama Batrisyia Shaklee

Justeru itu cara terbaik untuk mencegah serangan resdung ialah dengan merawat dan mengatasi gejala-gejala hidung dengan segera sebelum ia melarat.

Anda sudah ada resdung atau tanda-tanda resdung?

Cegah sebelum parah kerana resdung yang parah boleh menyebabkan kecacatan otak.


Jika anda berminat nak dapatkan SET G: RESDUNG / SINUSITIS/ ASAHE ini atau vitamin lain  sudi-sudikan hubungi mamaBatrisyia82@gmail.com / Call/SMS/ Whatsapp: 017-6706342 / Add FB Azimah SuĂșt boleh chat secara langsung dengan saya. Sudikan LIKE PAGE Mama Batrisyia e-shoppe ada juga banyak info produk di sana. Sudah pastinya saya pentingkan pelanggan saya. Oleh itu setiap pelanggan Mama Batrisyia akan dapat HARGA YG ISTIMEWA DAN KONSULTASI PERCUMA!

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...