Monday 17 February 2014

Awet Muda Tanpa Suntikan

Suatu hari di sebuah salun, sementara saya menunggu giliran saya untuk buat rawatan muka “facial”, duduk disebelah saya seorang  wanita berusia mungkin dlm lingkungan 50an kot berdasarkan kulit dan wajah beliau yang  boleh diandaikan berusia begitu. Makcik tu pun tunggu giliran jugak nak buat rawatan wajah dan berurut katanya. Kami tak buat temujadi di salun, datang walk in je sebab tu kene tunggu giliran.
Sementara menunggu giliran kami, maka kami pun berborak la. Entah macam mana, dia  nak share pulak masalah nyer pada saya. Dia menunjukkan mukanya yang mempunyai banyak garisan dan lekuk di sana-sini. Dia asyik bertanya  berkali-kali bagaimana nak  mengurangkan garisan tu. Dah bermacam krim pakai kononnya mampu melambatkan kedutan, tapi tak berhasil juga.

Saya lihat bawah mata ada lekuk, senang citer ada  eye bag. Ada garis halus dan kasar memenuhi dahi. Ikutkan bahagian pipi masih tegang , tapi ntah apa silapnya wajahnya kelihatan nampak  berusia, ada garisan halus dengan kiri kanan bibir. Kalau senyum nampak jelas. Oo.. sekarang saya dah tahu sebab garisan itulah wajahnya macam murung je walaupun dia senyum riang  dah tak nampak serinya lagi. Wahh.. sibuk pulak saya perhatikan wajah orang kan



Disebabkan dia sudi nak share cerita tu, maka saya tak segan nak tanya usia dia. Rupanya baru 40an. Nampak gaya, rupa dia kelihatan 10tahun lebih tua dari usia. Mata dia pun ada kedut, jadi nampak macam orang mengantuk je. Kalau nak tahu, masalah ni banyak berlaku pada yang memiliki kult kering, manakala yang kulit berminyak, lambat sikit berlaku kedutan. Jadi yang memiliki kulit kering tu, kulit akan tampak cepat tua dan berkedut. Berita baik untuk orang kulit berminyak, lambat kedut, tapi wajah mudah naik jerawat pula.

Sebenarnya bukan lah dia tak sedar diri dah berusia  cuma dia sedih bila orang yang tegur dia, asyik bertanya nape muka sedih je padahal dia tak sedih pun. Sebenarnya wajah tu buat dia nampak begitu. Sebenarnya wajah kita ni ibarat topeng muka. Boleh nampak manis atau masam bergantung kepada garisan dan lekuk pada muka. Wajah melambangkan perasaan muka. Sebab itu kita dianugerahkan mimik muka untuk menzahirkan perasaan.

Apabila usia meningkat, otot-otot muka akan kendur dan menjadi kurang elastik di samping kolagen semulajadi juga akan hilang. Pigmentasi mula berlaku terutamanya pada kedua pipi.

Kita sebenarnya dapat kembalikan keremajaan dan menghilangkan tanda-tanda penuaan dengan  mendapatkan khasiat tambahan yang sesuai. Proses penuaan paling ketara dapat dilihat pada lapisan epidermis iaitu lapisan bawah kulit. Khasiat yang cukup dan seimbang mampu menjadikan kulit lebih anjal dan awet muda. 30% daripada jisim tubuh terdiri daripada kolagen. Namun, penghasilan kolagen akan mula berkurangan bila usia makin meningkat. Paras kolagen  mula menurun bila usia mencecah 20tahun.

Selain kulit, kesan nya akan dapat kita lihat pada rambut dan kuku. Rambut mula gugur dan jadi nipis di samping hilang keanjalan dan keseriannya. Kuku jadi rapuh dan lambat panjang.

Ingin mengekalkan kulit lebih muda dan berseri, cubalah ambil kolagen tambahan, diikuti dengan Vitamin C, E dan polifenol untuk meningkatkan semula paras kolagen. Penuaan tidak dapat disekat, namun boleh dilambatkan.

Kami ada testimoni hebat yang dah membuktikan ia nya sangat bagus untuk kulit.

2 minggu dah nampak kesan, wajah makin cerah, garis halus makin kurang, jeragat pun pudar. 
Mama Batrisyia Shaklee, anti aging,


Kurang 1 bulan amalkan Vivix, dah nampak lebih muda.

 

Vivix Shaklee kaya dengan kolagen, Vitamin C semulajadi serta Collagen Powder Shaklee antara produk paling ideal untuk kesihatan kulit, melewatkan penuaan dan menentang penyakit akibat kesan tua tu. Langkah antipenuaan hendaklah bermula di peringkat sel tubuh. Dengan memiliki sel-sel tubuh yang sihat, sudah pasti badan turut jadi sihat dan awet muda. Vivix pula membuatkan anda merasa 25 tahun lebih muda daripada usia sebenar !



Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...