Saturday 19 October 2013

Cemburu Akak Sebelah Rumah Anak 7, Tapi Badan Masih "GORGEOUS"

Cemburu lihat akak sebelah rumah, anak dah 7, tapi badan anak dara pun kalah. Kalau pakai baju kebaya memang terserlah cantik dengan ketinggian ala-ala Che Ta gitew. Che Ta tengok pun mau menangis. Selepas sahaja melahirkan anak, bentuk badan jadi berubah adalah masalah biasa yang dialami kebanyakan kaum ibu, tidak terkecuali saya. 

Namun saya telah temui makanan tambahan sihat buat diri saya dan anak saya. Masalah sebab sedang menyusukan, ramai kita enggan lakukan diet. Takutnya, nanti susu badan jadi sikit dan tidak berkualiti. Lebih-lebih lagi ada petua nenek dan ibu menakutkan kita, katanya kalau menyusukan, lagi banyak makan!




Ok la, ada pakar mengatakan, tubuh kita tetap menghasilkan susu badan  untuk bayi walau apa pun makanan yang kita ambil . Khabar baik untuk bayi kita. Namun khabar buruknya, jika ibu menyusukan tidak jaga gizi dan nutrisi yang baik yakni balik-balik makan “junkfood”, maka anda lebih cenderung naik berat badan meskipun menyusui.  Lebih buruk lagi ada yang anemia. Pasti anda dan bayi ingin sama-sama sihat bukan?

Jadi, bagaimana caranya agar semua berjalan seiring? Susu badan yang melimpah dan berkualiti, bayi sihat, ibu sihat, kembali langsing dan sentiasa cantik?

Jawapannya, tentu saja diet. Ya, diet ibu menyusui  yang terbaik yaitu suatu upaya menurunkan berat badan atau mengatur  pengambilan nutrisi tertentu. Di sini, titik beratnya adalah pada cukupkah nutrisi itu.

Percaya tak, dulu saya juga berfikiran begitu ! Diet itu cerewet, susah benar nak dipraktik kan, dan tidak ada dalam kamus hidup saya yang rasanya akan kenyang kalau tak makan nasi! Apalagi ibu menyusui kan kerap lapar melulu, dan saya perlukan makanan yang boleh buat kenyang dengan cepat. Berdasarkan pengalaman selama menyusui, pagi hari biasanya menjadi “titik puncak” rasa lapar saya. Pagi hari semestinya adalah pagi yang sentiasa mendera saya dengan rasa lapar. Ooo ya.. saya tidak percaya diet tanpa makan nasi. Tanpa nasi dan karbohidrat bagai mana bisa badan ada tenaga kan.

Tetapi kini tidak lagi, sejak saya amalkan suplemen tambahan SHAKLEE. Sebelum pergi kerja , saya akan amalkan minum ESP PROTEIN sebagai sarapan pertama saya.Sarapan ini tetap mengenyangkan dan berenergi  walaupun tidak makan karbohidrat. Efek sampingannya pula banyak. Di samping  kulit mulus, stamina mantap, susu badan pun lancar. Ajaibnya lagi, selalu kat opis jam 9pagi dah menguap tetapi kini tiada lagi kengantukan kurang dari 1 minggu saya amalkan ESP protein sebagai sarapan pertama awal pagi saya. Magik lagi, berat badan saya turun 1kg dalam masa seminggu hasil gabungan ALFALFA untuk mendetoks lemak-lemak degil di perut berlemak ku pada ketika itu. Kini saya tetap maintain dengan berat 43kg setelah 2 tahun menyusui dan mengamalkan Shaklee. Jangan lupa amalkan sayuran dan buahan serta makanan sihat.

Tak percaya, saya kongsi lagi testimoni individu yang sama-sama mengamalkan produk SHAKLEE  yang saya beri nama “SET SLIMMING LECITHIN KHAS BUAT IBU MENYUSU”

Testimoni 1: Nampak perbezaanya, turun 15kg tau !

Set slimming lecithin khas ibu menyusu


Testimoni 2: Maintain 47kg hingga kini. Lihat gambar sebelum nya 80kg hokeyy.. 


Set slimming lecithin khas ibu menyusu

Akhir sekali, pastikan anda menyayangi tubuh badan anda. Amalkan petua yang bersesuaian. Walaupun anda ingin mendapatkan kembali bentuk asal anda dan melakukannya secepat mungkin, anda tidak harus tergesa-gesa dalam mencapai proses terbabit. Anda akan mendapat berat yang ideal serta badan yang langsing jika anda mengambil pemakanan seimbang serta melakukan aktiviti dan latihan kecergasan yang bersesuaian. Suplemen tambahan seperti SET SLIMMING LECITHIN ialah makanan tambahan yang bisa membantu mempercepatkan misi anda !!

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe


Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...