Monday 29 April 2013

3 Perkara Harus Dihindari Semasa Keputihan

Keluhan yang sering didengari oleh kaum wanita adalah tentang keputihan. Keputihan disebabkan oleh infeksi di bahagian kewanitaan yang biasanya disebabkan oleh  jangkitan candida, di mana jika jangkitan  ini menjangkiti kawasan kemaluan secara berlebihan akan menyebabkan keluarnya cairan yang tidak normal yang disebut keputihan. 
Jangkitan secara berlebihan akan menyebabkan gatal, sakit saat berhubungan intim atau juga boleh menyebabkan sedikit tanda pendarahan.

Mama Batrisyia Pengedar Shaklee


Mengambil sumber daripada  buku The Yeast Connection karangan Dr William Crook MD, beliau menulis seseorang yang memiliki infeksi Candida ini sebaiknya menghindari makanan yang mengandungi unsur-unsur seperti di bawah:

1. Hindari gula
Gula boleh meningkatkan pertumbuhan kulat dan bakteria, oleh itu pengambilan karbohidrat sehari seeloknya dikurangkan.  
Sebagai gantinya tingkatkan makanan seperti daging, ayam, sayuran , kekacang. Sekiranya  gejala sudah berkurangan barulah  secara bertahap kadar karbohidratnya ditingkatkan.

Kandungan gula ini bisa didapat dari berbagai jenis makanan dan minuman seperti minuman soda, cracker, alkohol serta minuman jus yang ditambah dengan gula. Serta buah yang memiliki kandungan glikemik tinggi seperti pisang, jagung manis dan anggur.

2. Hindari makanan yang mengandung ragi
Dalam hal ini kumpulan makanan fermentasi seperti roti yang dibuat dengan ragi, keju, pasta tomato dan arak. Meski begitu belum ada pembatasan untuk jumlah makanan ragi ini.

3. Hindari buah-buahan yang sudah dikeringkan
Mengapa? Ini adalah kerana buah yang dikeringkan mengandungi kadar gula fruktosa yang tinggi. Jika masih juga ingin makan buah- buah kering ini lebih baik pilih buah dengan kadar gula rendah seperti epal, melon dan strawberi.

Bagi kaum wanita yang ingin atasi masalah keputihan, jawapannya cubalah suplemen Alfalfa. Ia boleh bantu kurangkan masalah keputihan yang banyak, luar biasa, gatal dan merengsakan kepada keputihan yang normal. Insyallah anda pasti tak rimas lagi.

Jom baca testimoni Alfalfa:

Testimoni 1: Keputihan kurang, tak sembelit lagi dan berat badan turun 3kg

Alfafa: Sy ada mslh keputihan n nak kurus... selalu sembelit.. tapi sekarang keputihan kurang, sy rase badan makin ringan, sembelit pon dah tak ada. Kalau dulu 3 hari sekali baru boleh membuang... lepas makan alfafa setiap pagi wajib membuang. Sebab tu badan ringan. Sampai turun 3 kg.



Mama Batrisyia Pengedar Shaklee
 Testimoni 2: Alhamdulillah..lps ambik shaklee set b masalah keputihan saya sembuh..suka sgt2..♥♥♥..


Bonus buat ibu menyusu yang ada masalah keputihan, anda boleh ambil mana-mana set penyusuan yang ada Alfalfa. Di samping bantu banyakkan susu, keputihan anda juga hilang.

Waspada Miss V jangan sampai berkulat, hangatkan hubungan intim dengan Alfalfa dan Vitamin E. Sila KLIK.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...