Thursday 11 September 2014

3 Rahsia Besar ~ Macam Mana Nak Dapatkan Susu Badan Banyak? ~

Semasa sy dlm pantang dulu , Esp protein antara suplemen yang ssh nak tinggal..wajib di minum setiap hari. Sebab sy akan dapati penghasilan susu bdn sy lebih cepat berbanding jika sy tak minum ESP dan Cik B akan cepat bengkak. sebab itu sy dpt buat banyak EBM masa dlm pantang, salah satu nya khuatir kot lah perjalanan penyusuan sy tdk selama mana. So persediaan dan bersangka baik utk berjaya tu penting.

 Namun, syukur Alhamdulillah, 1 1/2 tahun sy menyusukan si kecil, masih lagi sy dpt rasai let down reflex itu. Setiap kali sesi pam kat opis, efek let down ni lah yg sy tunggu.  Bukan simply pam shj. Urutan jangan dilupakan.

Biasanya sebelum ke pejabat sy minum ESP dan 1 biji B complex. 
Pukul 10am adalah waktu wajib untuk pam sesi pertama.
Pukul 1pm waktu untuk sesi kedua. (minum ESP+ Alfalfa)
Pukul 4pm waktu untuk sesi ketiga ( 1 biji Vitalea )
Balik rumah baru direct feeding. (Sebelum tidur minum ESP)
Alfalfa 3biji setelah bayi merengek bangun pagi nak susu.
Selepas subuh 1 sesi pam akan bermula. Masa terbaik waktu pagi.

Kadang kala  1  sesi  pam di pejabat sy akan dpt bawa pulang 15oz. Bayangkan jika 3x pam sy dpt 10-15oz brapa yg sy akan bawa pulang untuk si kecil?

Nampak tak disitu, bila sy tak abaikan sesi pam waktu bekerja sy dpt bawa pulang susu yg byk, jika sy abaikan langsung tak pam, apa yang saya akan bawa pulang? Malah susu akan jadi bengkak, penghasilan susu akan terhenti sehingga lah sy pulang ke rumah dan anak direct menyusu, barulah penghasilannya akan berjalan semula. Kesannya jika kerap begini, pasti lama2 susu badan akan kering dgn cepat. Maka ia harus seiring, suplemen sy ambil sbb sy tahu pemakanan sy kdg tak terjaga dan best sbb susu bdn tetap mencurah bila diamalkan dgn istiqomah. 

Sila banyakkan minum air. Sebanyak mana air tu, hanya diri kita yang tahu. Susu itu dalam bentuk cecair, maka dah tentu ia perlukan air.

Tolong jangan abaikan 3 waktu makan yang penting ini. Sarapan, lunch dan dinner. Jangan takut gemuk sbb banyak makan. Makanan seimbang ini diperlukan untuk penghasilan susu badan. Takut gemuk, sila amalkan B complex, sbb B complex juga bertindak sebagai pemecah gula dalam sistem badan jadi boleh bantu badan tak gemuk. @ Omega Guard selaku pemecah lemak.

Tak rugi rasanya sy kongsi pengalaman ini untuk ibu-ibu. Benda bagus untuk sama2 dimanfaatkan. Buktinya dengan cara dan pengambilan suplemen yang betul serta konsultasi daripada saya sendiri, pelanggan saya juga dapat merasai apa yang saya ceritakan di atas. 

Testimoni hebat bagaimana set penyusuan Shaklee sgt membantu

Peningkatan sungguh drastik ~10oz , susu pun tak cair ~

shaklee breastfeeding set
Susu badan sampai terpancut.


breastfeeding set shaklee


Nah , hanya mereka yang amalkan RAHSIA BESAR ini sahaja tahu kehebatannya.

Ibu sihat bermula dengan nutrisi yang betul. Sememangnya dlm memberikan yang terbaik untuk yang tersayang, sebagai ibu perlu sayang diri kita dulu.  Bila kita sihat dan cergas, pasti makanan terbaik untuk si anak dpt kita supply selagi mampu.

Anda tidak akan menyesal kerana di samping anak membesar selari dengan khasiat yang diperlukan, kita turut mendapat manfaat kesihatan daripada penyusuan itu. Dpt mengelak penyakit kanser ovari dan payudara. 


Sila jangan abaikan konsultasi yang betul dari pengedar yang betul.


Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...