Tuesday 21 March 2017

Set Minda Anak Dari Shaklee Bantu Anak Belajar Lebih Mudah

Berkesempatan nak menulis di blog tentang pemakanan anak-anak kita.

Sebelum itu ingin kak mah bertanya berapa ramai ibu dan ayah menjaga pemakanan anak-anak. Pasti ramai mengaku anda lah tergolong dalam kumpulan ibu dan ayah itu.
Sebolehnya kite memang menjaga pemakanan anak-anak, tetapi mampu kah kite pantau makanan yang diambil anak-anak ini di sekolah. Waima ibu-ibu ade bekalkan makanan dari rumah, sedikit sebanyak anak-anak ini juga akan beli jajan di kantin sekolah.

Baru-baru  ni kecoh pasal gula-gula getah syabu. Pihak polis berjaya menumpaskan sindiket pengedaran gula-gula getah serta serbuk minuman yang ade dadah jenis syabu. Budak-budak ape la dorang pikir, nampak sedap semua dorang nak beli.
Belum lagi bab makanan halal dan haram.



mama batrisyia
GULA-GULA SYABU - AWAS ANAK-ANAK

Ya Allah, bayangkan kalau anak-anak kite termakan makanan sebegini. Minta dijauhkan dan dilindungi lah anak-anak kite semasa di sekolah.

Tanpa pemakanan yang betul, proses tumbesaran anak-anak boleh terbantut. Dalam kes-kes yang serius boleh mempengaruhi perkembangan dan kemampuan motorik mereka. Nutrisi penting ini terdapat dalam kumpulan makanan seperti biji-bijian, buah dan sayur, susu da protein.

Usia kanak-kanak antara 2-12 tahun lah merupakan usia mereka membesar dengan cepat. Sebab itu lah, penting sangat untuk kite beri makanan yang terbaik dengan cara yang betul. Mesti ade protein, kalsium, zat besi dan vitamin yang penting untuk otak dan badan anak-anak.

Tetapi kak mah jamin ramai ibu ayah susah sangat nak beri anak makan makanan seperti sayur dan buah. Kak mah juga menghadapi masalah yang sama dengan anak sulung yang kini usia nya 6 tahun. Cukup susah nak makan sayur sejak dah kenal makanan warna hijau itulah sayur  yang harus ditolak tepi ! Benda yang bagus selalu kene reject sebab rasanya tawar, tak macam jajan.

Kebimbangan di hati si ibu bermula bila anak masuk darjah 1 tapi masih lagi tak pandai bercakap dengan betul, pelat dan ade juga yang masih tak kenal huruf sedangkan dah 2 tahun belajar di tadika. Sebenarnya kite tak  boleh nak  harap cikgu semata, peranan kite sebagai ibu ayah pun semestinya lagi besar tanggungjawab nya.
Tahun depan anak kak mah yang sulung dah masuk darjah 1, persediaan kak mah untuk minda dan kesihatan si kakak ni seawal usia 1 tahun lagi. 

Memandangkan si kakak ni cukup susah nak makan sayur dan buah, kak mah persiapkan dengan pengambilan suplemen untuk bantu ganti kekurangan vitamin yang si kakak ni tak dapat dari buah dan sayur tadi dan juga jenis-jenis makanan yang kadangkala die kuis-kuis2 je.

Si kakak ambil suplemen dari Shaklee… SET MINDA CERGAS/ SET IQ SAYANGKU

Set nie ade  3 suplemen iaitu Vitalea children, Omega Guard dan Vita C Chew.



Memang nampak sangat efek dan kesan nya tau. Salah satu nyer of coz imuniti tubuhnya. Dengan izin Allah memang payah.. payah ..sangat.. sangat nak jatuh sakit si kakak ni walaupun kat sekolah tu 3 4 orang kat sekolah tu kene selsema.

Cikgu kat sekolah pun cakap Iman ni kalau buat keje memang fokus, kecuali kalau bad mood memang tak boleh nak ditegur, ape keje pun die malas nak join. Tapi bad mood nyer kejap je. 10 minit gitu lepas tu die dengan sendiri masuk kelas.

Set ni InsyaAllah boleh bantu minda anak-anak kite berfikir dan terima pelajaran dengan lebih mudah. 


suplemen minda anak
LUKISAN IMAN - PEKERJAAN AYAH SAYA (USIA 5+ TAHUN)

Ramai ibubapa menaruh harapan tinggi anak-anak cemerlang dlm periksa kan? Kalau kita pun dah letak harapan pada anak-anak maka kite perlulah bantu dorang.
Anak-anak  yang menghadapi exam elok sgt amalkan suplemen tambahan utk bantu dorang.
Anak yg ade exam besar biasa nya tenaga dan otak berfikir lebih extra dari biasa. Sebab anak2 yg exam ade yg tidur lewat sbb stay up memalam dan ade extra kelas waktu siang.
Biasa nya berlaku pada anak-anak  yg duduk asrama dan pelajar IPT.

Bila badan letih tandanya minda dan otak juga letih. Macam mane nak serap pelajaran kalau semua dah letih.

Ajaib nyer jugak utk anak2 seawal usia 1 tahun dh boleh amalkan minyak ikan omega guard.
Cuma pecahkan sahaja kapsul nye dan ambil pati minyak perah dalam susu anak. Mudah sangat.
Uolls nk tau berkesan ke tak .. perlu amalkan untuk anak-anak..
Benda yg baik kite share2 kan..

Sebelum itu nasihat kak mah walau apa pun jika anak-anak nak berjaya dalam belajar, perlu la dekatkan diri dengan Allah. Minta pada Allah.
Insyallah lepas kita usaha kita serahkan pada Allah. Nanti Allah perkenankan doa tu.



Info lanjut produk?

Hubungi:

www.wsap.my/60176706342 
Call: 017-6706342
FB page: Mama Batrisyia e-Shoppe




Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...