Thursday 9 March 2017

6 Disiplin Perlu Ikut Kalau Nak Cepat Selim Lepas Bersalin

Kalau nak kurus dengan cepat selepas bersalin kena ikut 6 displin ini.
Ikut disiplin ni pasti dapat perut kempis bagai digilis lori.

1. Displin Berpantang
Berpantang adalah meletakkan had kepada jenis makanan yang diambil sewaktu dalam tempoh 44 hari selepas bersalin. Makanan yang mesti dielakkan adalah makanan dan masakan yang pedas termasuk yang mengandungi cili, makanan dan sayuran berangin seperti kangkung, kacang panjang dan juga minuman berais dan bergas.


2. Displin Bertungku
Bertungku memainkan peranan dalam membantu memanaskan badan terutama di bahagian pinggul, kaki, dan di bahagian pelipat seperti belakang lutut. Waktu yang sesuai untuk bertungku ialah selepas mandi diwaktu pagi dan juga di malam hari. Tapi lebih kerap anda bertungku adalah lebih baik. Kan senang tu, tak payah fikir nak jogging bagai.

3. Disiplin Ambil Set Bersalin
Bersalin cesarean juga sebenarnya bukan alasan untuk tidak makan set bersalin dan herba sewaktu dalam tempoh berpantang. Malahan pengambilan set bersalin amat membantu anda untuk kembali langsing & kurus dengan lebih cepat.

4. Disiplin Tak Minum Air Ais/ Air sejuk Selama 100 Hari.
Kalau lebih hari atau tak minum langsung air ais ini dah cukup bagus. Ini serius tau, tak caya leh tengok hasil perut memang tak buncit.
Kak mah pun tak minum air 6 bulan lepas bersalin tau. Sekarang minum juga air ais tapi sehari segelas je. Kalau dahaga sangat ler.

5. Susukan Anak
Selain khasiat susu badan yang anak dapat tu, si ibu juga dapat kecutkan rahim dengan cepat. Actually bila kita susukan anak, banyak lemak-lemak kita turut terbakar, sebab itu ibu menyusu cepat rasa dahaga, maka cepatlah dapat kempiskan perut dan selim kembali.

6. Disiplin Pakai Bengkung Sepanjang Tempoh Berpantang.
Maksud disiplin disini ialah memakai bengkung siang dan malam, 24 jam sehari. Sebenarnya ini adalah rahsia mengapa ibu-ibu Melayu ramai yang berjaya turunkan berat badan dan kempiskan perut mereka sewaktu dalam tempoh berpantang selepas bersalin. Memakai bengkung tidak terhad kepada mereka yang bersalin normal sahaja tetapi juga kepada ibu-ibu yang bersalin pembedahan. Paling bagus sebelum berbengkung sapu lah krim panas ke ape kat perut pastu leh berbengkung.. Ermm rasa best je tau, panas-panas suam.




Bengkung Moden-boleh membantu anda kembali langsing selepas bersalin cser. Boleh dipakai seawal 6 jam selepas pembedahan. Tapi bersalin normal atau yang nak kempiskan perut pun boleh pakai. Siapa kate tak boleh pakai bengkung kalau bersalin bedah? Kini dah ada BENGKUNG MODEN. Tak caye, kak mah share testimoni  2 3 orang ye.




Dengan pemakaian konsisten ‘Bengkung Moden’ disepanjang tempoh berpantang perut akan lebih kempis di samping tubuh yang lebih langsing.

jadi tak perlu risau..

kini beranak bedah  pon boleh jer slim dapatkan bentuk- bentuk  badan ideal selepas habis pantang
Penting yang ni ... rajin !! konsisten!!

Info lanjut:

www.wasap.my/60176706342
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe 

FB page: Bengkung Moden Bersalin Bedah & Normal -017-6706342

#bengkungbersalin
#bengkungczer
#bersalinpembedahan
#bengkung

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...