Tuesday 3 December 2013

Tertekan !! Suami Enggan Buat Ujian Kesuburan?

Kenapa ya tak juga hamil-hamil. Usia  saya sudah 36, suami saya sudah 40an,  dah berkahwin lebih dari 7 tahun. Bayangkan, saya sudah berubat ke mana-mana, semua bahkan sudah pernah berurut , minum dan makan jamu yang tak sedap dan pahit tu kerna ikut saranan orang tua-tua. Jumpa doktor pun sudah berkali-kali, dari tiup rahim, suntik hormon, HSG, periksa dalam pun dah. wah memang penat, duit pun dah banyak melabur.




Masalah pula suami saya tak mahu buat pemeriksaan sperma. Alasannya  sperma saya pasti bagus  tak payah diperiksa, awak je la yang berubat. Apa yang saya nak cakap lagi? Saya jadi malas dan  berserah je sekarang. Perkara begini buat saya makin tertekan.

Setiap kali menghadapi saat datang bulan, kalau lambat sikit, hati dah teruja ingatkan pregnant . Tapi bila cek hampa!!!

Demikian curahan hati seorang ibu kepada saya. Adakah anda juga ada masalah begitu?

Sebenarnya anda  tidak bersendirian. Kalau kita baca di forum –forum kehamilan, begitu ramai yang ingin hamil tapi masih tak berpeluang . Mulai dari masalah keputihan, sperma suami kurang bagus , cair, sedikit , cyst, pcos ,masalah haid hinggalah masalah kegemukan.

Kadangkala tanpa kita sedari faktor tekanan yang mungkin menyebabkan kita sukar hamil. Badan letih dan tak bermaya adalah potensi kepada hubungan kelamin yang  tak menjadi. Emosi yang sering kerisauan penyumbang kepada fikiran yang kalut.

Penyelesaian nya kadang kala mudah je tapi kita tak nampak. Alhamdulillah, ramai yang berjaya hamil hanya dengan mengamalkan vitamin tambahan. Vitamin untuk kesihatan, bantu melengkapkan apa yang kurang dalam tubuh badan kita. Al maklumlah, bukan mudah zaman kini nak amalkan diet dan piramid makanan yang betul.

Alhamdulillah, testimoni dari pelanggan kami yang telah berjaya hamil dengan mengamalkan vitamin.

Testimoni :Cyst bukan penghalang untuk hamil kembali.


Testimoni: Masalah kitaran haid tak teratur, lepas sebulan amalkan vitamin, akhirnya berjaya hamil


Kenali SET KESUBURAN. Apa kelebihan nya?

Saya memahami tekanan yang dihadapi oleh pasangan yang ingin punyai zuriat, tekanan menghadapi orang sekeliling yang kerap bertanya semestinya sesuatu yang merimaskan.
Namun, jadikan ia sesuatu yang positif  dan jalani kehidupan dengan hati yang riang.

Tidak adil rasanya sekiranya membiarkan si isteri sahaja yang berusaha, suami juga patut mengalah dan akur untuk sama-sama berusaha. Ada kajian dilakukan ke atas lelaki perokok, ada kemungkinan peluang untuk hamil juga sukar kerana benih dari seorang perokok kurang berkualiti dan sedikit. Jangan mendabik dada pula sekiranya anda seorang perokok tapi isteri anda tetap hamil.

Harapan saya agar anda dan suami lebih memahami tentang masalah yang dihadapi dan mencari jalan keluar bersama agar boleh mewujudkan keinginan untuk segera hamil.

Tetap berusaha, berdoa, bersyukur dan bersemangat!
============================================================

Sila jangan abaikan konsultasi yang betul dari pengedar yang betul.



Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Area COD saya di kawasan UPM Serdang, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Kajang, Puchong, Putrajaya, Bukit Mahkota dan Kuala Lumpur (area Pavillion, Klcc, Bukit Bintang dan beberapa kwsn lain), Miri, Sarawak. Jika kawasan anda tiada dlm senarai, boleh hubungi dan maklumkan saya. 


Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis,merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...