Wednesday 21 May 2014

Diet Yoyo dan Extreme Buat Berat Badan Turun Naik

Jangan terjebak dengan EXTREME DIET
Extreme diet memang sangat tak bagus dan tak sihat untuk tubuh badan.Obses nak kurus sampai terjejas tubuh badan dan susu badan pun merosot bagi ibu yang breastfeeding.
Excited berat badan jatuh menjunam, tetiba berat badan naik mendadak semula. Silap langkah, Yo-yo je la diet korang tu.



Meh sini nak tahu tips hangat berkesan untuk diet korang yang dah EXTREME teruk tu.
Apa nak makan dan apa nak elak?

Apa yang boleh makan dan elak? Senang saja.

  • Lebihkan makan makanan berciri semulajadi  sayur, buah buahan dan dari sumber protein seperti ikan.
  • Kurangkan pengambilan karbohidrat tetapi lebihkan protein dan serat. Kalau makan nasi, sebelum ni makan 1 pinggan penuh, cuba kurangkan separuh je.
  • Makanan ringan bukan tak boleh. Cuma jenisnya kenalah yg bukan dlm kategori makanan jajan. Pilihlah kismis, yogurt, buah-buahan, almond atau biskut oat. Sihat dan lebih kenyang.
  • Minuman manis elakkan. Sekali sekala takpe.
  • Terbaik air masak untuk ganti air manis. Minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari supaya tidak terhidrat.
  • Diet lebih berkesan kalau bersenam. Tarian pun salah satu senaman, cthnya tarian zumba (kategori tarian latin) . Kat pasaran banyak sangat DVD senaman tarian ni. Cuba beli.Memang banyak sangat! Selain tu, amalkan sit up, pumping, skip rope dan ke gym.
  • Selain diet dan senaman, tidur juga sangat penting untuk kurang berat badan. Tidur yang baik adalah di antara 7 hingga 8 jam. Waktu tidur yang terbaik adalah pada pukul 10-12 malam.
  • Amalkan suplemen di mana ia mempercepatkan proses berat badan berkurangan. Tak percaya, kena percaya ye.. Suplemen bukan ubat kurus. Ia vitamin tambahan untuk tubuh badan.
  • Ada suplemen yang boleh buat kita kenyang lebih lama dan otot2 tak mengeleber bila berat kita susut.

Semoga tips di atas dapat bantu anda mengurangkan berat badan dengan cara yg betul.

Ok. Ada ramai orang bila makan lebih, berat cepat sangat naik. Tetapi nak turunkan berat badan tu semula jenuhlah nak diet. Susah nak turun berat nya. Ada jugak orang kurus tapi perut buncit dan ada lemak lebih kat paha. Nak tahu dah berisi sikit, bila berjalan tu, peha kedua-dua kaki bergesel dan berlaga. :)

Ambil contoh akak kat bawah ni, susah benar nak turun berat badan. Selepas melahirkan anak, berat badan makin bagai dipam-pam. Baju saiz M terus naik jadi XXL. Macam-macam dah makan tak juga turun. Metabolisme rendah la ni kan. Sehinggalah akak ni diperkenalkan dengan Shaklee. So, akak ni cuba LECITHIN + HERBLAX.

lecithin herblax shaklee

Mengapa Lecithin dan Herblax?

Lecithin ni ada elemen boleh terapungkan lemak. Jadi lemak tak melekat di usus, hati, jantung dan terapung dalam darah. Bila lemak dah terapung, maka ia perlu pula elemen untuk angkut lemak tu keluar. So, herblax jawapan nya. Jika anda tak mahu herblax, boleh gantikan dengan Alfalfa. Herblax dan Alfalfa bantu mendetok segala toksin dan kotoran dalam darah dan badan. Kasi bersih.

Best nye jugak herblax ni sebab ia sesuai untuk individu yang perut buncit, selalu sembelit dan suka menyimpan lama-lama najis dalam  badan. Rasa nak membuang tapi suka tangguh-tangguh. Ramai komen positif dari customer, rasa bersih dan ringan badan selepas "berHerblax" dan "berShaklee" dengan set slimming Shaklee. Bagi ibu menyusu pula, kami juga ada set slimming khas untuk ibu menyusu.

Tak perlu sayang lemak dalam badan, nanti boleh timbul macam-macam penyakit.
Dapatk produk pilihan korang hari ni ye. Konsultasi percuma bersama setiap pembelian. COD untuk kawasan tertentu juga ada.


Puan Mas dah tak buncit lagi dengan Alfalfa + Lecithin.

Ingin dapatkan produk hebat ini? Hubungi:
CALL/SMS/ wsapp 017-6706342 (Azimah)
Emel: mamaBatrisyia82@gmail.com
PM FB: Azimah Su'ut
FB page: Mama Batrisyia e-shoppe

Penafian: Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...