Wednesday 28 September 2016

Awas ! Cik Bunga Anda Berbau? 7 Tips Penting Yang Perlu Anda Tahu


7 Tips penting yang perlu anda ketahui jika faraj anda mulai bermasalah.

#1.
Pastikan kemaluan sentiasa berada dalam keadaan kering.
#2
Hindari penggunaan sabun atau gel pembersih yang mengandungi banyak bahan     kimia pada alat kelamin kerana ia mungkin boleh menyebabkan rasa pedih, kering dan gatal. Sementara itu, ada sesetengah wanita sensitive dan alah kepada pewangi dalam buih sabun. 

#3
Elakkan kekerapan melakukan douche iaitu memasukkan jari atau memancutkan cecair ke dalam faraj yang bertujuan membersihkan bahagian dalam faraj.

#4
Sekiranya boleh, tukar tuala wanita sekerap yang mungkin terutamanya pada hari darah haid keluar dalam jumlah yang banyak. Jika menggunakan tampon, elak kan yang ada bahan pewangi.

#5
Gunakan pakaian dalam yang tidak terlalu ketat dan diperbuat daripada kapas. Tukar penggunaanya dengan lebih kerap pada hari lender banyak dikeluarkan. Sebaik-baiknya pakai pelapik seluar dalam supaya lender berkenaan tidak melekat pada pakaian dalam sehingga menyebabkan ketidakselesaan.

#6
Jauhi amalan pemakaian pakaian dalam jenis sintetik yang terlalu ketat kerana ia akan menambahkan lagi masalah. Fabrik  jenis ini akan menyebabkan kulit berpeluh, tiada peredaran udara yang akhirnya mengalakkan kuman membiak.

#7
Anda dan suami sangat digalakkan untuk membersihkan alat kelamin dengan menggunakan air bersih sebelum dan selepas melakukan hubungan seks bagi memastikan tahap kebersihan yang optimum. 

*****************************************************************



Tahu kah anda ada suplemen Shaklee yang boleh bantu anda atasi masalah jangkitan faraj dan keputihan berlebihan iaitu Vitamin C, Alfalfa dan Garlic complex. Terbukti berkesan jika diamalkan secara konsisten.

Nak tahu lebih lanjut sila KLIK di link di bawah ya.
SET MISS V BANTU ATASI MASALAH KEPUTIHAN





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...